Naš alat za upravljanje vašim dopuštenjem za uporabu kolačića privremeno je izvan mreže. Stoga možda nedostaju neke od funkcija koje zahtijevaju vaš pristanak za uporabu kolačića.
POTROŠNJA I EMISIJE.
BMW EfficientDynamics: Pojedinosti o mjernom postupku potrošnje goriva i emisije CO2 kao i informacije o dizelskoj tehnologiji.
Potrošnja goriva i emisija CO2 novih vozila utvrđuju se standardiziranim postupkom. U rujnu 2018. prethodno primjenjivi Novi europski ciklus vožnje (NEDC) zamijenjen je realističnijim ciklusom vožnje pod nazivom WLTP (Svjetski usklađeni postupak testiranja lakih vozila). Dodatak tome je RDE test (Real Driving Emissions/Stvarne emisije štetnih plinova tijekom vožnje), koji mjeri štetne tvari ispuštene izravno na cestu. S novim mjernim postupcima, potrošači će u budućnosti moći bolje procijeniti potrošnju goriva i emisije svojih vozila. Na ovoj stranici također možete dobiti korisne informacije o učinkovitosti dizelskih motora.
Potrošnja goriva i emisija CO2 novih vozila utvrđuju se standardiziranim postupkom. U rujnu 2018. prethodno primjenjivi Novi europski ciklus vožnje (NEDC) zamijenjen je realističnijim ciklusom vožnje pod nazivom WLTP (Svjetski usklađeni postupak testiranja lakih vozila). Dodatak tome je RDE test (Real Driving Emissions/Stvarne emisije štetnih plinova tijekom vožnje), koji mjeri štetne tvari ispuštene izravno na cestu. S novim mjernim postupcima, potrošači će u budućnosti moći bolje procijeniti potrošnju goriva i emisije svojih vozila. Na ovoj stranici također možete dobiti korisne informacije o učinkovitosti dizelskih motora.
5 ČINJENICA O WLTP TESTNOJ PROCEDURI.
- 01 Novo zakonsko mjerenje potrošnje WLTP-a ima praktičniju osnovu.
- 02 Ispitivanja se provode dulje vrijeme, pri većim brzinama i s dinamičnijim napredovanjem.
- 03 Standardne vrijednosti novog mjernog postupka bliže su stvarnim podacima o potrošnji.
- 04 Pojedinosti nude veći stupanj transparentnosti u pogledu predviđenih troškova goriva.
- 05 WLTP mjerna tehnika postupno se primjenjuje od 1. rujna 2017. godine.
WLTP MJERNA TEHNIKA.
Precizan postupak ispitivanja za dobivanje najrealnijih mogućih vrijednosti potrošnje goriva i emisije CO2.
WLTP mjerna tehnika temelji se na globalno prikupljenim, stvarnim podacima o vožnji, što će rezultirati da utvrđene vrijednosti budu i realnije. Među promjenama koje to uključuje su redefinirani, znatno stroži uvjeti ispitivanja i veće brzine, zajedno sa znatno dužim trajanjem testa (30 umjesto 20 minuta).
Kako bi se preciznije odredile emisije CO2, u postupak ispitivanja uključene su i opcije standardne opreme i posebne opreme za vozilo. To će proizvesti dvije vrijednosti za svaki tip vozila: najnižu i najveću moguću vrijednost standardne potrošnje u skladu s aerodinamikom, težinom i otporom kotrljanja. Zahvaljujući WLTP-u moći ćete bolje procijeniti potrošnju vozila i emisiju CO2. U slučaju određene konfiguracije vozila, pojedinačna standardna vrijednost bit će izravno naznačena. Čak i s ovim ispitnim postupkom, odstupanja će i dalje biti moguća u stvarnom radu. Bez obzira na to, svakodnevna potrošnja i emisije CO2 i dalje su podložni različitim uvjetima topografije, klime i osobne tehnike vožnje. Također utječu i prometna situacija, trenutno opterećenje i upotreba uređaja kao što je klima uređaj. Jedno je sigurno: uvjeti ispitivanja realniji su nego prije, što znači da se na papiru mogu očekivati veća potrošnja goriva i vrijednosti CO2, kao i niži rasponi za električna vozila. Međutim, to nema nikakvog negativnog utjecaja na stvarnu potrošnju goriva ili doseg. Osim toga, BMW grupa uvijek radi na novim tehnologijama kako bi poboljšala potrošnju i domet.
Sva vozila BMW grupe koja se mogu naručiti u zemljama EU28 + odobrena su u skladu s WLTP metodom.
Međutim, u Njemačkoj zakonodavac precizira da će se vrijednosti izmjerene WLTP-om u početku priopćavati proračunom koji će ih vraćati na vrijednosti NEDC. U tu je svrhu Komisija EU razvila tehniku korelacije koja će u jednakoj mjeri biti obvezujuća za sve proizvođače vozila.
Ova je faza namijenjena pojednostavljenju promjene. Njegovo trajanje ovisit će o odgovarajućem nacionalnom zakonodavstvu i stoga će se razlikovati od zemlje do zemlje.
Od rujna 2018. svi proizvođači automobila zakonski su obvezni testirati u skladu s WLTP-om sva vozila koja se prodaju u EU, kao i u Švicarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu (EU28 +).
Od siječnja 2021., sve zemlje koje usvoje zakonodavstvo EU-a za registraciju vozila morat će izdavati i priopćavati WLTP vrijednosti za sva vozila.
WLTP OBJAŠNJEN U VIDEU.
Ovi vas filmovi informiraju o najvažnijim činjenicama za WLTP mjernu tehniku.
WLTP U USPOREDBI SA NEDC.
Learn more about the differences between the old and the new test procedure.
Testna procedura | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Trajanje testiranja | 20 min. | 30 min. | |
Testirana udaljenost | 11 km | 23.2 km | |
Vrijeme provedeno u mirovanju | 25% | 13% | |
Testne faze | Gradski, izvangradski, (kombinirano) | Nisko, srednje, visoko, izuzetno visoko, (kombinirano); (plus "City" za električna vozila i vozila s plug-in hibridnim pogonom) | |
Brzina | Prosjek: 34 km/h Maksimalna: 120 km/h | Prosjek: 46.6 km/h Maksimalna: 131 km/h | |
Početna temperatura | 20–30° C Hladno pokretanje motora | 14° C (testirano na 23° C ispravljeno za 14° C) Hladno pokretanje motora | |
Opcije posebne opreme | Ne uzima se u obzir. | Sve se mogućnosti opreme razmatraju s obzirom na njihov utjecaj na aerodinamiku, težinu i otpor kotrljanja. |
REAL DRIVING EMISSIONS (RDE).
Realistično mjerenje emisija onečišćujućih tvari vozilom na cesti.
Od sredine svibnja 2016. mjerenja stvarnih emisija u vozilu (RDE) obavezna su za sve proizvođače vozila u EU, kao i u Švicarskoj, Turskoj, Norveškoj, Lihtenštajnu i Izraelu. U ovim RDE testovima emisije onečišćujućih tvari, poput čestica i dušikovih oksida (NOx), mjere se izravno na cesti. Ova metoda određuje prosječne vrijednosti emisije koje se mogu očekivati tijekom svakodnevne vožnje.
Kako bi dodatno smanjio vrijednosti onečišćujućih tvari u svakodnevnoj upotrebi, BMW Group u svojim modelima primjenjuje različite tehnologije za smanjenje emisija ispušnih plinova.
BMW BluePerformance mjere, na primjer, smanjuju emisiju dušikovih oksida u dizelskim motorima. Uvođenjem nove generacije 6-cilindričnih motora za dizel od 2020. godine, katalizator za pohranu smješten blizu motora zamijenjen je još učinkovitijim SCR sustavom, također blizu motora. Kao rezultat toga, pretvorba NOx se dodatno poboljšava, posebno tijekom gradske vožnje. Drugi SCR katalitički pretvarač, smješten kao i prije u donjem dijelu, pruža dodatnu potporu i, ovisno o vozilu, ima vlastiti sustav za doziranje AdBlue.
BMW Group je prvi proizvođač vozila koji je u serijsku proizvodnju uveo kombinaciju katalizatora za pohranu NOx i SCR sustava. Utvrđivanjem dvostrukog doziranja AdBlue, BMW ponovno postavlja nove standarde u pročišćavanju ispušnih plinova i smanjenju onečišćujućih tvari.
Nadalje, od 2006. dizel vozila su standardno opremljena filtrima za čestice kako bi se smanjile čestice. I u modelima s benzinskim motorima, posebni filtri za čestice ponovno rade u cijelom rasponu.
BMW proizvodi vozila EU6d od 01.10.2020 - već tri mjeseca prije pravno obvezujućeg datuma 01.01.2021. Za razliku od EU6c, EU6d standard ispušnih plinova sada također definira granične granične vrijednosti broja čestica i dušikovih oksida u RDE pokusnim pokusima.
Odobrenje EU6d jamči da vaše vozilo udovoljava trenutno najstrožim EU graničnim vrijednostima.
MOTORI SA BMW TWIN POWER TURBO TEHNOLOGIJOM.
Snažni i efikasni: BMW benzinski i dizelski motori.
Inovativni benzinski i dizelski motori s tehnologijom BMW TwinPower Turbo čine središte svakog BMW-a. Kombiniraju najnovije sustave ubrizgavanja, potpuno promjenjivu kontrolu performansi i inovativnu tehnologiju turbopunjača.
BMW TwinPower Turbo benzinski motori.
Inovativni trocilindrični benzinski motor s iznimnom uglađenošću, četverocilindrični benzinski motor i ravni TwinPower Turbo ravni šestocilindrični benzinski motor, višestruki dobitnik nagrade " Engine of the Year Award ", postavili su standarde. U svojoj najnovijoj generaciji obitelj motora BMW EfficientDynamics pokazala se štedljivijom, nižom emisijom i snažnijom od svojih prethodnika.
Kako bi se povećala učinkovitost i dinamika, ovaj inovativni paket - prekretnica u strategiji BMW EfficientDynamics - kombinira najnoviju tehnologiju ubrizgavanja i potpuno promjenjivu regulaciju ventila Valvetronic, uključujući dvostruki VANOS s inovativnom tehnologijom turbopunjača. Rezultat je posebno učinkovit pogonski sustav koji impresivno ilustrira priznatu BMW-ovu stručnost u motorizaciji.
BMW TwinPower Turbo dizelski motori.
U BMW Twin Power Turbo dizelskim motorima odražava se sustavna primjena principa BMW EfficientDynamics: kombinirajući vrhunske vrijednosti u ekonomičnosti, iskorištenju snage i radnim karakteristikama s malom potrošnjom goriva. Nema sumnje u njihovu učinkovitost i dinamiku. Ipak, istovremeno, BMW TwinPower Turbo trocilindrični dizelski motori koji služe kao idealni ulazni motori, inovativni četverocilindrični dizelski motori TwinPower Turbo i posebno snažni redni TwinPower Turbo šestocilindrični dizelski motori obavljaju svoj posao sa izuzetno malo emisija i malo trenja. Stoga je zajamčena maksimalna zabava u vožnji. Dizelski pogonski agregati s laganom aluminijskom konstrukcijom obitelji motora BMW EfficientDynamics imaju turbo punjenje s promjenjivom geometrijom turbine. Ubrizgavanje goriva odgovornost je najnovije generacije common rail izravnog ubrizgavanja.
BMW DIZEL MOTORI: PROGRESIVNI I UČINKOVITI.
Dizelski motor nije samo važan pokretač ekonomije, on je i visoko učinkovit pogon. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji ubrizgavanja AdBlue, emisije dušika modernih BMW dizelskih vozila teže nuli. Dodatni postupci pročišćavanja ispušnih plinova dodatno se koriste za daljnje smanjenje emisija štetnih tvari. Posljedično, dizel motor je učinkovit pogonski sustav, posebno za vozače koji redovito prelaze velike udaljenosti. Unutar BMW Grupe, sve vrste pogona prolaze kroz daljnji razvoj i usporedno poboljšanje.
ČINJENICE O DIZELU.
Bilo da se radi o isplativosti ili učinkovitosti, postoji mnogo dobrih razloga koji podržavaju moderne dizelske motore. Ipak, često nedostaje činjenica i pozadinskih informacija. Stvorite vlastitu sliku s informativnim pregledom na temu dizelskog pogona i emisija štetnih tvari koji su ovdje prikazani.
Dizel i okoliš
EU i mnoge druge zemlje širom svijeta obvezale su se da će značajno smanjiti emisiju stakleničkih plinova CO2. Dizelski motor igra važnu ulogu u postizanju ovog klimatskog cilja: napokon, dizelska vozila mogu imati dobar otisak CO2 na temelju svoje manje potrošnje. Na primjer, dizel koji je u skladu s Euro 6 EU standardom proizvodi oko 15% manje CO2 od usporedivog modela s benzinskim motorom. U tom kontekstu, dizel automobili u Europi uštedjeli su približno 1.000.000.000 tona CO2 u posljednjih 20 godina. A zahvaljujući filtrima za čestice, koji su u BMW standardni instalirani od 2006. godine, udio dizelskih vozila koji doprinose emisiji čestica povezanih s motorom praktički više nije relevantan.
Filtri za sitnu prašinu i čestice
Čestice su izraz koji se koristi za sve krute tvari raspoređene u zraku. Prirodni izvori su erozija, sitna prašina, vulkanske erupcije i pelud. Osim cestovnog prometa, izvori uzrokovani ljudima uključuju zračni i brodski promet, kao i industriju. Otprilike 20% čvrstih čestica nastaje zbog automobila, manje zbog ispušnih plinova nego zbog abrazije i turbulencije guma. Zahvaljujući filtrima za čestice koji su ugrađeni u BMW Group od 2006. godine, naša vozila gotovo više nemaju emisiju čestica koje generiraju motori.
Što je točno CO2?
Ugljični dioksid je staklenički plin koji nastaje, na primjer, izgaranjem ugljena, dizela, benzina, prirodnog plina i drva. U prirodi igra važnu ulogu za metabolizam mnogih živih organizama i biljaka. Prekomjerno, CO2 daje važan doprinos efektu staklenika, a time i klimatskim promjenama. Unutar EU promet je odgovoran za nešto manje od 30% ukupnih emisija CO2, a cestovni promet čini 72%. Bez dizela koji zbog male potrošnje goriva emitira manje CO2 od benzinskog motora, vrijednosti CO2 bile bi znatno veće.
Što NOx znači?
NOx je skupni naziv za dušikove okside, plinovite okside dušika (N). Previsoke koncentracije NOx opterećuju pluća i mogu naštetiti biljkama. Dušikovi oksidi nastaju pri visokotemperaturnom izgaranju goriva, ali i ugljena, nafte, drva i otpada. Između 1990. i 2017. emisije NOx uslijed cestovnog prometa smanjile su se za više od 60%. Kao rezultat, udio ukupnih emisija NOx zbog cestovnog prometa u 2017. iznosio je približno 37,5%. BMW se oslanja na višestepeni postupak za redukciju dušikovih oksida, koji je danas prepoznat kao izuzetno učinkovit. Uz smanjenje emisija u recikliranju motora i ispušnih plinova, to posebno uključuje naknadnu obradu ispušnih plinova kombinacijom NSC (katalizator za skladištenje dušikovog oksida) i SCR sustava (selektivna katalitička redukcija). U interakciji s temperaturom ispušnih plinova i ubrizgavanjem AdBlue, SCR sustav pretvara otrovne dušikove okside u netoksične komponente vode i dušika.
U novom BMW-ovom 6-cilindarskom dizelskom motoru, prethodni vrlo učinkoviti sustav za naknadnu obradu ispušnih plinova koji se sastoji od katalizatora za skladištenje NOx, DPF (filtar čestica dizela) i SCR podvozja zamijenjen je sustavom s još većim funkcionalnim potencijalom. Ovdje SCR sustav (zasnovan na DPF-u) blizu motora radi sa SCR sustavom donjeg dijela kako bi obuhvatio vrlo širok spektar rada motora s optimalnom pretvorbom NOx. To je ujedno i osnova za buduće standarde ispušnih plinova.EU standard ispušnih plinova
EU standard za ispušne plinove utvrđuje granične vrijednosti emisija prema tipu vozila i motoru. Svake godine nova vozila moraju biti u skladu sa strožim propisima o ispušnim plinovima kako bi dobila odobrenje. Bilo s dizelskim ili benzinskim motorom, sva trenutna nova vozila iz BMW grupe udovoljavaju Euro 6 standardu ispušnih plinova. Klasa emisija vašeg vozila bitna za EU homologaciju tipa naći ćete u odjeljku V9 certifikata o homologaciji.
Ekološke zone
Kako bi se zadovoljile EU ograničenja emisija u jako zagađenim gradovima i dugoročno poboljšala kvaliteta zraka, neki europski gradovi imaju ekološke zone ili zone niskih emisija s ograničenjima prometa. Prema određenoj zemlji, vozila mogu ulaziti u ove zone samo pod određenim uvjetima, na primjer prikazivanjem naljepnica s emisijama ili poštivanjem određenih klasa emisija. Bilo s dizel ili benzinskim motorom, trenutna nova vozila BMW grupe udovoljavaju Euro 6 emisijskim standardima i stoga imaju odobrenje za većinu europskih zona zaštite okoliša.
Naljepnica s emisijama
Naljepnica s emisijama sadrži informacije o EU emisijskoj klasi vozila. Potrebna je u nekim europskim gradovima, poput Berlina, na primjer, kako bi se ušlo u ekološke zone s smanjenim emisijama. Trenutno vozila dobivaju crvenu, žutu ili zelenu naljepnicu ili uopće nemaju naljepnicu u skladu s razinom emitiranih zagađivača. Trenutna nova vozila iz BMW grupe uvijek su u skladu s Euro 6 emisijskim standardom i tako dobivaju zelenu naljepnicu pri registraciji. To vam daje pravo da svoj novi BMW vozite u većini europskih zona zaštite okoliša.
FAQ - MJERNE METODE ZA POTROŠNJU I EMISIJE.
Vaša pitanja. Naši odgovori.
Što je WLTP?
Kratica WLTP označava “Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure”.
To uključuje novi postupak ispitivanja za realnije određivanje potrošnje goriva i vrijednosti emisije CO2 u vozilima koji će biti pravno obvezujući za sva vozila od rujna 2018. WLTP će zamijeniti prethodno primjenjivi NEDC postupak.Što je WLTP ciklus vožnje?
Potrošnja i emisije vozila ovise o načinu vožnje, među ostalim čimbenicima. Zbog toga su podaci o vožnji prikupljeni za WLTP širom svijeta. Ti su podaci korišteni za definiranje 4 reprezentativne faze s različitim prosječnim brzinama: niska, srednja, visoka i izuzetno visoka. Unutar svake od ovih faza postoje različiti intenziteti ubrzanja, kočenja i zaustavljanja kako bi se prikazale situacije bitne za svakodnevni stil vožnje. Kombinacija ovih faza rezultira voznim ciklusom koji se u proizvođačevim pojedinostima priopćava kao kombinirana vrijednost. Kako se električna i hibridna vozila koriste posebno u urbanim sredinama, njihov vozni ciklus sadrži 5. fazu: fazu City. To je rezultat prosječnih brzina male i srednje brzine.
Što za mene znači WLTP?
Uvođenje WLTP-a značit će da će se naznačene vrijednosti potrošnje goriva i CO2 približno približiti onima u stvarnom radu. Bez obzira na to, uzimanje u obzir pojedinačne posebne opreme u WLTP-u dodatno će dovesti do realnijih vrijednosti jer se temelje na vašoj osobnoj konfiguraciji vozila. Međutim, istovremeno će realnije vrijednosti značiti i veću potrošnju i standardne vrijednosti CO2 za vozila s motorima s unutrašnjim izgaranjem i niži raspon za električna vozila i plug-in hibride. Ovisno o nacionalnom zakonodavstvu, mogu nastati veći porezi na CO2.
Što je RDE?
Kratica RDE znači " Real Driving Emissions". Ovo je novi postupak za određivanje onečišćujućih tvari poput dušikovih oksida (NOx) i čestica. Ključna je značajka da se mjerenje odvija na cesti u realnim uvjetima vožnje, a ne u laboratoriju. U tu svrhu na ispuh ispitnog vozila pričvršćen je uređaj poznat kao Portable Emissions Measurement System (skraćeno PEMS).
Što je EU6?
Euro 6 naziv je trenutnog standarda emisije ispušnih plinova za onečišćujuće tvari. Definira niže maksimalne vrijednosti emisija čestica i dušikovog oksida od EU5. Od rujna 2018.*, emisijski standard EU6c postat će obvezan, a u usporedbi s EU6b utvrđuje još niže granične vrijednosti sadržaja matičnjaka u vozilima s benzinskim motorom. Iste granične vrijednosti vrijede za vozila s dizelskim motorom unutar ciklusa i za EU6b i EU6c. EU6d-TEMP od rujna 2019.* i EU6d od siječnja 2021.* ponovno će malo sniziti granične vrijednosti broja čestica i dušikovih oksida u skladu s RDE.
* Odnosi se na nova vozila. Svaki će novi tip vozila biti podložan novim standardima emisije ispušnih plinova godinu dana ranije.Što znači selektivna katalitička redukcija (SCR)?
Kako bi se vrijednosti emisija ispušnih plinova u vozilu mogle dodatno smanjiti, tekući amonijak, nazvan AdBlue®, ulazi u ispušni sustav dizel motora. Selektivna katalitička redukcija (SCR) s AdBlue® smanjuje do 90% dušikovih oksida. Ono što ostaje su vodena para, dušik i CO2. Ono što ostaje su vodena para, dušik i CO2.
Što je BluePerformance?
BMW koristi tehnologiju BluePerformance kako bi još više smanjio emisiju dušikovih oksida u svojim vozilima. Zahvaljujući ovoj tehnologiji moguće je dodatno optimizirati emisijske performanse dizelskog pogona. Uz filtar čestica dizela i katalizator za pohranu NOx, svi BMW-ovi 4-cilindrični dizelski motori imaju SCR katalizator (selektivna katalitička redukcija) s ubrizgavanjem AdBlue® za značajno smanjenje dušikovih oksida sadržanih u ispušnim plinovima. Uvođenjem nove generacije 6-cilindričnih motora za dizel od 2020. godine, katalizator za pohranu smješten blizu motora zamijenjen je još učinkovitijim SCR sustavom, također blizu motora. Kao rezultat toga, pretvorba NOx se dodatno poboljšava, posebno tijekom gradske vožnje. Drugi SCR katalitički pretvarač, smješten kao i prije u donjem dijelu, pruža dodatnu potporu i, ovisno o vozilu, ima vlastiti sustav za doziranje AdBlue.
Što je filtar čestica?
Filter za čestice mjera je za smanjenje štetnih čestica prisutnih u dizelskim i benzinskim motorima.
Što WLTP znači za električna i hibridna vozila?
Kako se električna i hibridna vozila uglavnom koriste u urbanim područjima, WLTP, uz četiri faze niske, srednje, visoke i izuzetno visoke, za njih pruža i odvojenu 5. fazu - naime gradsku fazu. Ovo kombinira brzine faza koje najbolje odražavaju motoričku situaciju u urbanim područjima: niskoj i srednjoj. To omogućuje davanje realističnijih naznaka dometa.