BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 18,6; Električni domet, WLTP u km[2]: 491
BMW i5 M60: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,6 - 18,2; Električni domet, WLTP u km[2]: 455 - 516
BMW i3[1]: Potrošnja energije, kombinirani WLTP u kWh/100 km: 16.6-15.3; Električni doseg, WLTP u km [2]: 278–307
Što električni automobil čini posebnim.
Električni motori impresioniraju svojim snažnim ubrzanjem.
U usporedbi s motorom s unutarnjim izgaranjem, snaga električnog pogona oslobađa se još dinamičnije. Kada se vozi, njegova puna snaga isporučuje se bez odmaka.
Akumulator električnog automobila zamjenjuje spremnik goriva.
Vozite na struju, umjesto na gorivo. Električni automobil nema spremnik za benzin ili dizel. Ima bateriju za električni automobil, dobro zaštićenu da izdrži nesreću, zajedno sa sustavom za punjenje.
Rekuperacija puni bateriju tijekom kočenja.
Automobili s električnim motorom imaju regenerativni sustav kočenja. Za razliku od konvencionalnih kočionih sustava, on obnavlja energiju. To je poznato kao obnavljanje energije ili rekuperacija.
Baterija BMW električnog automobila. Dobro je znati.
Kapacitet, snaga punjenja ili težina. Za baterije električnih automobila koristi se mnogo izraza. Kratak pregled.
Dug radni vijek je svojstvena vrijednost baterije električnog automobila.
Poput motora s unutarnjim izgaranjem, baterija električnog automobila je najvrjednija komponenta BMW-a. Između ostalog, cijena baterije električnog automobila ovisi o njenom kapacitetu. Ukratko, što više energije baterija električnog automobila može pohraniti, to više košta. Međutim, vozači mogu pozitivno utjecati na radni vijek baterije električnog automobila prilagodbom vlastitog ponašanja u vožnji. Ugrađene funkcije također pomažu u njenoj zaštiti.
Kako pozitivno utjecati na radni vijek baterije vašeg električnog automobila.
Baterija za električni automobil razvijena je s najvećom pažnjom. Međutim, domet i performanse punjenja s vremenom opadaju u skladu s normalnim procesom starenja. To je poznato kao State of Health (SoH ili stanje zdravlja). Ovaj izraz izražava maksimalni energetski kapacitet rabljene baterije električnog automobila u usporedbi s novom. Niži SoH znači kraći domet. Ali radni vijek baterije možete produžiti pažljivim postupanjem i opreznim stilom vožnje.
Preporuke za optimizaciju vijeka trajanja baterije vašeg električnog automobila.
Kako baterija električnog automobila zadržava visoku razinu energije.
Baterija za električni automobil dizajnirana je za sve vrste svakodnevnih situacija u vožnji, ali je podložna fizički induciranom starenju. Jedan aspekt njenog starenja povezan je s vremenom odnosno starošću u godinama. Što se dosljednije izbjegavaju visoka stanja napunjenosti i temperatura baterije kada je vozilo parkirano, to je manje njegovo starenje povezano s vremenom. Na drugi aspekt starenja značajno utječe broj ciklusa punjenja i pražnjenja. To je ono što je poznato kao cikličko starenje. Smanjuje se, između ostalog, predvidljivim stilom vožnje i umjerenom snagom punjenja.
Dugoročno iskustvo na primjeru BMW-a i3.
Trajnost baterija BMW električnih automobila demonstrira naš pionir električnih automobila, BMW i3. Promatramo proces starenja njegove baterije za električni automobil od 2013. A čak i prije toga, tijekom razvoja BMW-a i3, analizirali smo proces starenja simulirajući ga u složenim testovima vožnje i punjenja.
Najbolji preduvjeti za novije generacije BMW-a.
U usporedbi s trenutnim modelima, rani modeli BMW-a i3 imali su vrlo male baterije električnih automobila. No, zahvaljujući tehničkom napretku i većim baterijama, novije generacije električnih automobila BMW ponovno su bolje opremljene za suočavanje sa starenjem. Međutim, budući da na to u pojedinačnim slučajevima utječu mnogi čimbenici, nemoguće je dati općenitu izjavu o procesu starenja pojedinih vozila.
Struktura električnog motora. Jednostavno objašnjena.
Kako radi električni pogon.
Električni motor pretvara struju u kretanje. Ima dvije ključne komponente: rotor i stator. Kao što mu ime kaže, rotor se okreće. To se događa međudjelovanjem magnetskog polja rotora i statora. Magnetsko polje rotora stvaraju magneti ili struja, ovisno o vrsti motora. Električni motor prenosi to okretno gibanje na kotače putem prijenosa s 1 brzinom. Kada pogledate ciklus vožnje (WLTP), učinkovitost elektromotora je više od tri puta veća od učinkovitosti motora s unutarnjim izgaranjem. BMW električna vozila često su opremljena vrlo učinkovitim sinkronim motorima s odvojenom pobudom, takozvanim SSM-ovima.
Prednosti zasebno pobuđenih sinkronih motora (SSM).
Ključna kompetencija u BMW-u je široka upotreba SSM-ova. Ovi se motori razlikuju po tome što u rotoru ne koriste "rijetke elemente zemlje". U usporedbi s drugim vrstama motora, SSM-ovi imaju učinkovite karakteristike snage i dobro ubrzavaju pri velikim brzinama. Ovo je korisno prilikom pretjecanja na autocesti. SSM-ovi također imaju učinkovitu potrošnju. Budući da magnetiziraju rotor strujom, rade ili s optimiziranom učinkovitošću ili s optimiziranom snagom, ovisno o situaciji.
Prednosti trajno pobuđenih sinkronih motora (PSM).
PSM dizajn elektromotora može se pohvaliti velikom gustoćom snage. Unutar određenog prostora može generirati relativno visoke razine snage. Tehnički se razlikuje od SSM-a po tome što drugačije generira magnetsko polje u rotoru, proizvodeći ga pomoću trajnih magneta. PSM je stoga idealan za integraciju u prijenos Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV) i M-PHEV (BMW XM) vozila.
Jednostavan inženjering. Jednostavan za vožnju.
BMW električni automobil ubrzava izravno. Bez potrebe za korištenjem spojke i mijenjanjem brzina. Za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, električni motor svoju snagu trenutačno stavlja na raspolaganje Njegov okretni moment je visok i gotovo konstantan u nižim područjima brzine. Pri većim brzinama, električni motor u svakom trenutku može dobiti svoju punu snagu. Za razliku od motora s unutarnjim izgaranjem, njegovu brzinu ne treba podešavati promjenom stupnja prijenosa.
Vožnja električnog BMW-a. Jedinstveno iskustvo.
Električni BMW vozi opuštajuće tiho, ali u isto vrijeme na poznat način. Kad stanete na papučicu gasa, ubrzava trenutačno, snažno i s izvrsnom modulacijom. A tu je i precizan osjećaj papučice pri kočenju. Također ima nisko težište jer je baterija smještena u donjem dijelu vozila. Vaš se BMW također može pohvaliti izvrsnim držanjem ceste.
Zašto električni automobil ubrzava tako brzo.
Korištenje mjenjača s 1 brzinom znači da vaš električni BMW neprimjetno ubrzava bez promjene stupnja prijenosa. Okretni moment je tu čim pritisnete papučicu gasa. Kada maknete nogu s papučice, vaš BMW usporava jednako spremno, ovisno o vašim željama i odabranoj postavci povrata energije.
Kako BMW koči s inteligentnom rekuperacijom.
Kočioni sustav električnog BMW-a analizira situacije kočenja za maksimalnu učinkovitost i iskorištava puni potencijal rekuperacije elektromotora. Po potrebi se aktivira i konvencionalni sustav kočenja. Ova inteligentna interakcija obnavlja maksimalnu energiju, nježna je za kočnice i smanjuje emisije čestica iz kočnica.
Usporedba cijena električnih automobila.
BMW i5 eDrive40 Touring: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 19,3-16,5; Električni domet, WLTP u km[2]: 483-560
BMW i5 eDrive40 Limousine: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 18,9 - 15,9; Električni domet, WLTP u km[2]: 498 - 582
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 18,6; Električni domet, WLTP u km[2]: 491
BMW i7 xDrive60 Limousine: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,3 - 18,5; Električni domet, WLTP u km[2]: 572 - 624
BMW i4 M50 xDrive: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 21,9; Električni domet, WLTP u km[2]: 416
BMW i5 M60: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,6 - 18,2; Električni domet, WLTP u km[2]: 455 - 516
BMW i5 M60 xDrive Touring: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,8-18,3; Električni domet, WLTP u km[2]: 445-506
BMW i7 M70 Limousine: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 23,7 - 20,8; Električni domet, WLTP u km[2]: 490 - 559
BMW iX2 xDrive30: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 17,7–16,3; Električni domet, WLTP u km[2]: 417–449
BMW iX xDrive40: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 21,4–21,3; Električni domet, WLTP u km[2]: 403–404
BMW iX1 eDrive20: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 17,2–16,7; Električni domet, WLTP u km[2]: 430–443
BMW iX M60: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 24,7; Električni domet, WLTP u km[2]: 500
Pitanja i odgovori o baterijama i električnim motorima.
Više informacija.
Električni doseg.
Naši električni automobili imaju doseg koji vam jednostavno omogućuje putovanje na veće udaljenosti. Planer rute pokazat će vam gdje možete napuniti automobil dok ste na putu.
Kod kuće ili na putu.
Punjenje je vrlo jednostavno. Praktično kod kuće iz vlastitog izvora napajanja ili fleksibilno u pokretu, na primjer na stanicama za brzo punjenje. Mreža punjača nastavlja rasti i sve je više novih rješenja za punjenje kod kuće.
Potrošnja i emisija CO2.
BMW i5 eDrive40 Touring: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 19,3-16,5; Električni domet, WLTP u km[2]: 483-560
BMW i5 eDrive40 Limousine: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 18,9 - 15,9; Električni domet, WLTP u km[2]: 498 - 582
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 18,6; Električni domet, WLTP u km[2]: 491
BMW i7 xDrive60 Limousine: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,3 - 18,5; Električni domet, WLTP u km[2]: 572 - 624
BMW i4 M50 xDrive: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 21,9; Električni domet, WLTP u km[2]: 416
BMW i5 M60: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,6 - 18,2; Električni domet, WLTP u km[2]: 455 - 516
BMW i5 M60 xDrive Touring: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 20,8-18,3; Električni domet, WLTP u km[2]: 445-506
BMW i7 M70 Limousine: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 23,7 - 20,8; Električni domet, WLTP u km[2]: 490 - 559
BMW iX2 xDrive30: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 17,7–16,3; Električni domet, WLTP u km[2]: 417–449
BMW iX xDrive40: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 21,4–21,3; Električni domet, WLTP u km[2]: 403–404
BMW iX1 eDrive20: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 17,2–16,7; Električni domet, WLTP u km[2]: 430–443
BMW i3[1]: Potrošnja energije, kombinirani WLTP u kWh/100 km: 16.6-15.3; Električni doseg, WLTP u km [2]: 278–307
BMW iX M60: Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana)[1]: 24,7; Električni domet, WLTP u km[2]: 500
[1] Službeni podaci za potrošnju goriva, emisiju CO2, potrošnju električne energije i električni domet utvrđeni su prema propisanom mjernom postupku i odgovaraju Europskoj Uredbi (EZ) 715/2007 u važećoj verziji. Za raspone, podaci utvrđeni prema WLTP-u uzimaju u obzir svu dodatnu opremu (u ovom slučaju dostupnu na njemačkom tržištu). Za vozila koja su novohomologirana od 1. siječnja 2021. postoje samo službeni podaci prema WLTP-u. Osim toga, NEDC vrijednosti brišu se iz potvrda o sukladnosti od 1. siječnja 2023. Uredbom EZ-a 2022/195. Za više informacija o NEDC i WLTP mjernim postupcima posjetite www.bmw.com/wltp
Dodatne informacije o potrošnji goriva i službenoj emisiji CO2 za model novih osobnih automobila možete pronaći u „Smjernicama za potrošnju goriva, emisiju CO2 i potrošnju električne energije za nova osobna vozila“, besplatno dostupnim na svim prodajnim mjestima, na Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Njemačka, i pod https://www.dat.de/co2/.
[2] Domet ovisi o različitim čimbenicima, posebno o: individualnom stilu vožnje, karakteristikama rute, vanjskoj temperaturi, grijanju/klimatizaciji, predklimatizaciji.
[3] Učinak punjenja ovisi o stanju napunjenosti, temperaturi okoline, individualnom profilu vožnje i upotrebi pomoćnih potrošača. Prikazani rasponi temelje se na najboljem slučaju WLTP-a. Vrijeme punjenja odnosi se na temperaturu okoline od 23 stupnja Celzijusa nakon prethodne vožnje i može se razlikovati ovisno o načinu korištenja.