BMW-ovim priključnim hibridima

PUNJIVO ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI.

Najčešća pitanja o BMW-ovim priključnim hibridima.

BMW iPerformance
BMW iPerformance

PUNJIVO ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI.

Najčešća pitanja o BMW-ovim priključnim hibridima.

PUNJIVO ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI.Najčešća pitanja o BMW-ovim priključnim hibridima.

Otkrijte održivi svijet modela BMW eDrive i posve novu dimenziju užitka u vožnji.
Impresivne vozne značajke bez emisija: BMW-ovi modeli eDrive pokazuju što je sve moguće postići električnim pogonom. Zahvaljujući novim sinkronim električnim motorima priključni hibridi BMW X5 xDrive40e, BMW 330e, BMW 740e, BMW 740Le, BMW 740Le xDrive i BMW 225xe oduševljavaju golemim okretnim momentom od praznog hoda do najveće brzine.
Jednako okretni, ali od početka osmišljeni za vožnju na posve električni pogon su BMW i modeli. Njihov futuristički dizajn i pametni koncepti električnog pogona izdaleka ih čine prepoznatljivima: to su vozila koja oblikuju budućnost mobilnosti. Na ovoj ćete stranici pronaći sve odgovore na najvažnija pitanja o BMW-ovim priključnim hibridima. Informacije o BMW i modelima pronaći ćete na poveznici u nastavku.

OPĆE INFORMACIJE I DIZAJN.

Pogonski sustav BMW-ovih priključnih hibrida čine snažan električni motor i učinkovit motor s unutarnjim izgaranjem koji savršeno surađuju. Ta uspješna suradnja vidljiva je u savršenoj kombinaciji dinamičnih voznih svojstava i učinkovitosti. Ovdje ćete pronaći osnovne informacije o BMW-ovim priključnim hibridima.

  • Što je zapravo priključni (plug-in) hibrid?

    Pogonski sustav priključnog hibrida čine snažan električni motor i učinkovit motor s unutarnjim izgaranjem. Ta vrsta pogona postiže vrhunske performanse, a istodobno manje onečišćuje okoliš od konvencionalnih pogonskih sustava.


    Priključni se hibridi mogu i puniti putem utičnice, kod kuće ili na cesti. To omogućuje vožnju bez emisija na kraćim udaljenostima, osobito u gradskim sredinama, i manju potrošnju na većim udaljenostima.

  • Koje su prednosti priključnog hibrida u odnosu na vozila s konvencionalnim pogonom?

    Priključni hibrid omogućuje vožnju s niskom razinom emisija i velik domet i pritom zadržava sve odlike vozila s konvencionalnim pogonom. Posebno su dojmljivi nečujna vožnja i snažna ubrzanja koje donosi električni motor. To znači da za potrebe kratkotrajnih ubrzanja, primjerice pri pretjecanju, motoru s unutarnjim izgaranjem pomaže električni motor koji mu daje još dinamičnija vozna svojstva. Ta vrsta pogona omogućuje niske uporabne troškove, osobito u posve električnom režimu rada i zahvaljujući mogućnosti punjenja vozila na električnim utičnicama.


    Posebno vrijedi istaknuti mogućnost upravljanja grijanjem ili hlađenjem automobila u mirovanju putem aplikacije BMW ConnectedDrive, internetske stranice ConnectedDrive ili izravno iz vozila.

  • Koje uvjete moram ispunjavati želim li kupiti priključni (plug-in) hibrid?

    Ključni čimbenik u donošenju odluke je dostupnost utičnica za punjenje vozila kod kuće. Automobil možete napuniti na kućnoj utičnici, na vlastitoj stanici za punjenje BMW i Wallbox ili na nekoj drugoj lokaciji u vašem susjedstvu. Prednosti nižih uporabnih troškova (cijena električne energije u usporedbi s cijenom goriva) priključnog hibrida mogu se iskoristiti osobito učinkovito ako većinu putovanja možete odvesti u posve električnom režimu rada. Ako imate mogućnost punjenja i na radnom mjestu, te biste prednosti mogli dodatno iskoristiti.

  • Jesu li sigurnost i doživljaj vožnje jednaki onima u BMW-ovim vozilima s konvencionalnim pogonom?

    BMW-ovi priključni hibridi konstruirani su na temelju iste sigurne konstrukcije konvencionalnih modela u skladu s vrlo strogim tehnološkim zahtjevima. Sigurnost priključnih hibrida s visokonaponskim baterijama potvrdile su i neovisne institucije.

    Električni motor koji je dio pogonskog sustava BMW-ovih priključnih hibrida omogućuje vožnju na posve električni pogon i povećava učinkovitost. Velik okretni moment dostupan od praznog hoda vozilima s priključnim hibridom omogućuje spontanu isporuku snage tipičnu za električne motore. Električni motor dotano pomaže motoru s unutarnjim izgaranjem tijekom ubrzanja i dinamičnih kratkih naleta snage. BMW-ovi priključni hibridi usto su tihi i ne ispuštaju emisije u posve električnom režimu rada.

  • Koji su režimi rada dostupni?

    BMW-ovi priključni hibridi raspolažu uobičajenim režimima rada ECO PRO, Comfort i Sport, prilagođenim za sve situacije i potrebe vozača. Dodatno su dostupni režimi rada karakteristični za priključne hibride kojima se pristupa pritiskom na tipku eDrive:

    - AUTO eDrive: sustav odabire najučinkovitiji režim rada − posve električni pogon, motor s unutarnjim izgaranjem ili kombinaciju oba motora, ovisno o situaciji.

    - MAX eDrive: posve električni pogon do 120 km/h.

    - SAVE Battery: razina napunjenosti baterije održava se konstantnom kako bi se omogućila vožnja gradom na električni pogon. Ako je kapacitet baterije manji od 50 % i situacija u prometu to dopušta, energija se prikuplja i pohranjuje s pomoću sustava za obnovu električne energije i motora s unutarnjim izgaranjem kako bi se baterija napunila do 50 % ili ostala na razini iznad 50 %.

  • Kako se raspoznaju BMW-ovi priključni hibridi?

    Dopuštene su samo minimalne razlike u dizajnu u odnosu na konvencionalne BMW-ove modele, tako da prepoznatljiv i nezamjenjiv dizajn BMW-a krasi i BMW-ove priključne hibride. Međutim, ovisno o modelu, sljedeće će vam značajke pomoći da prepoznate BMW-ov priključni hibrid:

    Vanjski dizajn:
    - natpis eDrive na stražnjem dijelu vozila i plastični pokrov motora
    - naziv modela s dodanim slovom e
    - utičnica smještena na prednjem boku s vozačeve strane
    Dizajn unutrašnjosti:
    - natpis eDrive na pragovima
    - tipka eDrive na središnjoj konzoli
    - posebna instrumentna ploča i prikaz na kontrolnom zaslonu

Battery and range

BATERIJA I DOMET.

Pogonski sustav BMW-ovih priključnih hibrida čine motor s unutarnjim izgaranjem i dugotrajna litij-ionska baterija koja vam omogućuje nastaviti vožnju u nuždi, primjerice ako vam se isprazni spremnik goriva. Ovdje možete pročitati više o jedinstvenim značajkama baterije.

  • Je li moguće nastaviti vožnju na električni pogon, čak i ako je spremnik goriva prazan?

    Da. Ukupan domet s električnim motorom i motorom s unutarnjim izgaranjem iznosi 80 km. Vozač će o tome biti upozoren porukom na instrumentnoj ploči. Ako ukupan domet padne ispod 50 km, poruka će se stalno prikazivati. Ako je spremnik goriva prazan, preostali domet na električni pogon može se iskoristiti za vožnju do najbliže benzinske postaje − ako je u bateriji ostalo dovoljno energije i uvjeti omogućuju vožnju na električni pogon.

  • Koliki je rok trajanja visokonaponske baterije u BMW-ovu priključnom hibridu?

    U BMW-ovim priključnim hibridima upotrebljavaju se litij-ionske visokonaponske baterije koje su, za razliku od konvencionalnih nikalskih, olovnih ili kadmijskih baterija, prilagođene za uporabu u automobilima. U sklopu BMW-ova jamstva na bateriju, vaš ovlašteni BMW trgovac ili podružnica BMW-a obvezna je otkloniti bilo kakav kvar na visokonaponskoj bateriji koji nastane u prvih 100.000 km ili do najviše šest godina od preuzimanja novog vozila (ovisno koji se uvjet prije ispuni). Pojedinosti o pravima na usluge u skladu s BMW-ovim jamstvom na bateriju možete saznati kod najbližeg ovlaštenog BMW trgovca ili u podružnici BMW-a.

  • Koliki je domet vozila na električni pogon?

    Svaki BMW-ov priključni hibrid ima naveden domet. Domet na električni pogon ovisi o brojnim čimbenicima. Važni faktori su klima-uređaj i grijanje, općenito opterećenje potrošača u unutrašnjosti (npr. navigacijski sustav, radio, grijanje sjedala i vjetrobranskog stakla, klimatski uvjeti zimi i ljeti) te stil vožnje.


    Kad se visokonaponska baterija isprazni, vožnja na posve električni pogon više nije moguća, ali zahvaljujući motoru s unutarnjim izgaranjem možete posve normalno nastaviti vožnju. Sustav za inteligentno upravljanje energijom osigurava da se visokonaponska baterija ne može oštetiti, čak ni kad sustav pokazuje da je potpuno ispražnjena.

  • Oduzima li visokonaponska baterija prtljažni prostor?

    BMW-ovi priključni hibridi imaju tek nešto manji obujam prtljažnika u odnosu na modele s konvencionalnim pogonom. Kako bismo olakšali prijevoz tereta razvili smo pametna rješenja koja stvaraju ravan utovarni prostor i istodobno osiguravaju dubinu za prijevoz glomaznih tereta. Usto su za BMW-ove priključne hibride dostupna sva rješenja za utovar duljih tereta (npr. naslon stražnje klupe djeljiv u omjeru 40:20:40) kao iza konvencionalne modele.

  • Na što valja pripaziti ako priključni hibrid duže miruje?

    Priključni hibrid, naravno, može mirovati određeno vrijeme (npr. nekoliko tjedana), ali ako se vozilo ne pomakne duže vrijeme, kapacitet visokonaponske baterije može se smanjiti.

    Zato se preporučuje parkirati vozilo s gotovo punom baterijom ili spojiti vozilo na odgovarajuću stanicu za punjenje tijekom dužeg razdoblja nekorištenja jer će se tako visokonaponska baterija prema potrebi napuniti.

    Pogledajte i savjete o dužem razdoblju nekorištenja u uputama za uporabu isporučenim uz vozilo.

Punjenje i infrastruktura za punjenje

PUNJENJE I INFRASTRUKTURA ZA PUNJENJE.

Nije potrebno puniti samo spremnik goriva motora s unutarnjim izgaranjem. Potrebno je napuniti i visokonaponsku bateriju. Kad je riječ o priključnim hibridima, to možete učiniti i kod kuće. Upute o tome kako, gdje i kada puniti bateriju pronađite ovdje.

  • Koje mi još mogućnosti punjenja BMW nudi za priključne hibride?

    BMW-ov priključni hibrid može se napuniti na običnoj kućanskoj utičnici, no preporučuje se da prikladnost utičnice (sposobnost podnošenja stalnog opterećenja) provjeri ovjereni stručnjak. Tu provjeru utičnice i instalacija te puštanje u pogon stanice za punjenje Wallbox Pure ili Pro (koja omogućuje punjenje priključnog hibrida snagom od 3,7 kW) može provesti ovlašteni električar službe za ugradnju partnera BMW i.

    Vozilo se može puniti i u javnim punionicama. Program ChargeNow nudi pristup stalno rastućoj mreži javnih punionica. Zahvaljujući sustavu ParkNow vlasnici BMW-a mogu pronaći parkirno mjesto i stanice za punjenje u garažama blizu mjesta stanovanja ili radnog mjesta.

    Želite li saznati ima li u vašem susjedstvu stanica za punjenje, imate nekoliko mogućnosti:

    - možete ih potražiti u navigacijskom sustavu vašeg priključnog hibrida. Funkcija pretraživanja interesnih točaka u aplikaciji BMW ConnectedDrive omogućuje jednostavan pristup svim stanicama za punjenje u vašoj blizini.

    - možete ih potražiti na svojem pametnom telefonu. Aplikacija ConnectedDrive za priključne hibride to čini dječjom igrom.

    - Sve stanice za punjenje partnera BMW-a i možete pronaći na internetskoj stranici usluge ChargeNow.

  • Koliko često je potrebno puniti BMW-ov priključni hibrid?

    Ako je moguće, svoj biste priključni hibrid trebali napuniti kad god možete, kod kuće ili na putovanju. To znači da u svakom trenutku možete iskoristiti prednosti najvećeg mogućeg dometa na električni pogon i smanjiti potrošnju goriva.

  • Koliko je vremena potrebno za punjenje visokonaponske baterije? Postoji li način za brzo punjenje istosmjernom strujom?

    Točno vrijeme punjenja ovisi o više čimbenika. Ako je visokonaponska baterija posve ispražnjena, primjerice u priključnom hibridu BMW X5, punjenje na stanici za punjenje Wallbox ili javnoj punionici trajat će otprilike 2,5 sata, odnosno otprilike četiri sata na običnoj kućnoj utičnici.


    Zbog manje baterije u odnosu na vozila na posve električni pogon i razmjerno kratka vremena potrebnog za punjenje do punog kapaciteta, u BMW-ove priključne hibride ne predviđa se ugradnja sustava za brzo punjenje istosmjernom strujom.

  • Je li mi na putu u inozemstvo potreban drukčiji kabel za punjenje?

    Uz vozilo se isporučuje kabel s priključkom prilagođenim za tržište na kojem se prodaje. Vaš BMW trgovac ponudit će vam kabel prikladan za različite vrste utičnica.

  • Jesu li usluge 360° ELECTRIC BMW-a i dostupne i za BMW-ove priključne hibride?

    Podrazumijeva se da kao vlasnik BMW-ova priključnog hibrida imate pravo na sve usluge 360° ELECTRIC koje nudi BMW i.

  • Koliko košta BMW-ova stanica za punjenje kod kuće?

    Cijene stanica za punjenje Wallbox Pure i Wallbox Pro naći ćete na stranici originalnih BMW dodataka.

Povezivost

POVEZIVOST.

Zahvaljujući inovativnim uslugama eDrive, BMW-ovi priključni hibridi uvijek su povezani. Brojne usluge eDrive uključuju aplikaciju BMW ConnectedDrive koja nudi funkcije poput praćenja kapaciteta baterije vašeg vozila.

  • Kako izgleda ponuda BMW ConnectedDrive za BMW-ove priključne hibride?

    Usluge eDrive posebno su prilagođene BMW-ovim priključnim hibridima i može im se pristupiti putem aplikacije, navigacijskog sustava ili internetske stranice za kupce. Aplikacija BMW ConnectedDrive sadržava sljedeće funkcije:

    - prikaz kapaciteta baterije i postavke rasporeda punjenja
    - daljinsko upravljanje radom klima-uređaja (grijanje/hlađenje) i postavke vremenskog rasporeda rada klima-uređaja
    - pretraživanje i prikaz lokacija stanica za punjenje
    - statistike o stilu vožnje, savjete za učinkovitu vožnju i usporedbe podataka s drugim članovima zajednice
    - prikaz prijeđenih kilometara, stanja vozila i informacija o servisu

  • Koji su operacijski sustavi pametnih telefona podržani?

    Apple iOS i Google Android.
     

  • Mogu li navedenim funkcijama upravljati i putem interneta?

    Da, odabrane su funkcije dostupne i na internetskoj stranici BMW ConnectedDrive.
     

POTROŠNJA GORIVA I EMISIJE CO2.

Potrošnja goriva i emisije CO2 BMW-a X5 xDrive 40e:

Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 3,4 do 3,3
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 78 do 77
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 15,4 do 15,3

Potrošnja goriva i emisije CO2 BMW-a serije 7 sa sustavom eDrive*:

Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,3 do 2,1
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 53 do 49
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 13,0 do 12,5
*BMW eDrive modeli 740e, 740Le i 740Le xDrive na tržište stižu tijekom 2016. Navedene vrijednosti predviđene su tehničke specifikacije.

Potrošnja goriva i emisije CO2 BMW-a 330e:


Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,1 do 1,9
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 49 do 44
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 11,9 do 11,0

Potrošnja goriva i emisije CO2 BMW-a 225xe:


Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,1 do 2,0
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 49 do 46
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 11,9 do 11,8

Potrošnja energije i emisije CO2 BMW-a i3:


Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 12,9
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 0

Potrošnja energije i emisije CO2 BMW-a i8:


Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,1
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 11,9
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 49

Podaci o potrošnji goriva/energije, emisijama CO2 i razredu učinkovitosti okvirne su vrijednosti koje se razlikuju ovisno o dimenzijama naplataka/guma. Potrošnja goriva određuje se prema ECE ciklusu. Podaci se odnose na vozila opremljena posebnom opremom.

Dodatne informacije o službenim podacima potrošnje goriva i emisije CO2 te potrošnje električne energije za nove osobne automobile pronađite u brošuri “Vodič kroz potrošnju goriva, emisiju CO2 i potrošnju električne energije za nova vozila” koju besplatno možete dobiti na svim prodajnim mjestima te od tvrtke DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germany i na internetskoj stranici http://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html. Podaci o potrošnji goriva, emisijama CO2, potrošnji energije i razredu učinkovitosti ovise o dimenzijama naplataka i odabranih guma. Vrijednosti se ne odnose na konkretno vozilo i ne čine ponudu, već su namijenjene isključivo za usporedbu s različitim vrstama vozila. Emisije CO2 ispuštene tijekom proizvodnje i prerade goriva ili drugih izvora energije ne uzimaju se u obzir prilikom određivanja emisija CO2 u skladu s direktivom 1999/94/EZ.