VIŠE SVAKODNEVNE VAŽNOSTI. MANJE DVOSMISLENOSTI.

Promjena zakonskih metoda ispitivanja za potrošnju, emisije i onečišćujuće tvari.

VIŠE SVAKODNEVNE VAŽNOSTI. MANJE DVOSMISLENOSTI.

Promjena zakonskih metoda ispitivanja za potrošnju, emisije i onečišćujuće tvari.

VIŠE SVAKODNEVNE VAŽNOSTI. MANJE DVOSMISLENOSTI.Promjena zakonskih metoda ispitivanja za potrošnju, emisije i onečišćujuće tvari.

Godine 1992. uveden je Novi europski vozni ciklus (New European Driving Cycle - NEDC ukratko). Od tada je ovaj postupak korišten za određivanje potrošnje goriva i vrijednosti emisija vozila. Međutim, uvjeti ovog laboratorijskog ispitivanja uvijek su sadržavali nedostatke u određivanju realne potrošnje i vrijednosti emisija.

Stoga će do jeseni 2018. novi ciklus vožnje nazvan WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure - Svjetski postupak ispitivanja za laka osobna i gospodarska vozila) zamijeniti NEDC korak po korak.

Ovo laboratorijsko ispitivanje također će biti dopunjeno ispitivanjem emisija koje mjeri onečišćujuće tvari izravno na cesti: RDE (Real Driving Emissions - Stvarne emisije tijekom vožnje).

OD NEDC-A DO WLTP-A.

Realnije vrijednosti potrošnje i emisije zahvaljujući realnijim uvjetima ispitivanja.

Novi WLTP postupak ispitivanja temelji se na približavanju uvjeta ispitivanja stvarnim uvjetima, što znači da će određene vrijednosti imati veću važnost za ono što se može doživjeti u stvarnosti. Jedna od promjena je znatno duže trajanje ispitivanja (30 umjesto 20 minuta), kao i redefinirane, znatno veće brzine ispitivanja.

Kako bi se postiglo preciznije određivanje emisija CO2, novi postupak ispitivanja uključuje ne samo opcije standardne opreme - kao što je to već bio slučaj - nego i sve opcije posebne opreme vozila. To će unutar komunikacije proizvesti dvije vrijednosti za svaku vrstu vozila: najnižu i najvišu moguću standardnu potrošnju prema opcijama opreme.

U slučaju specifične konfiguracije vozila, međutim, pojedinačna standardna vrijednost može se izravno naznačiti.

Zahvaljujući WLTP-u bit ćete u mogućnosti bolje procijeniti potrošnju vozila i emisije CO2 u budućnosti. Budući da će se ove vrijednosti realnije mjeriti nego prije, može se očekivati veća potrošnja i brojke CO2 za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. U slučaju električnih vozila, električni raspon će se smanjiti.

BMW već radi na prijelazu na novi postupak ispitivanja i priprema svoj portfelj proizvoda korak po korak s novim vozilima, novim verzijama motora ili tehničkim izmjenama. To će omogućiti potpunu sukladnost WLTP-u za cjelokupnu flotu BMW grupe.

Od rujna 2018. svi proizvođači automobila širom EU, kao i u Švicarskoj i Turskoj biti će zakonski obvezni proizvesti samo vozila koja su ispitana u skladu s WLTP postupkom. Prijelaz unutar tržišta ovisit će o odgovarajućem nacionalnom zakonodavstvu. Međutim, do prosinca 2020. godine sve države koje usvajaju zakonodavstvo EU-a za odobrenje vozila moraju navesti WLTP vrijednosti za sva vozila.

"Novi test će osigurati da mjerenja laboratorija bolje odražavaju performanse vozila na cesti."
Europska udruga proizvođača automobila

WLTP U USPOREDBI S NEDC-OM.

Ovo su specifične razlike između starog i novog postupka ispitivanja.

Uvjeti ispitivanja
NEDC
WLTP
Trajanje ispitivanja
20 min.
30 min.
Udaljenost ispitivanja
11 km
23.5 km
Vrijeme provedeno stacionarno
25%
13%
Faze ispitivanja
Urbane, izvanurbane, (kombinirane)
Niska, srednja, visoka, ekstra visoka, (kombinirana); (Plus "Grad" za električna vozila i vozila s hibridnim plug-in pogonskim sklopom)
Brzina
Prosjek: 34 km/h
Maksimum: 120 km/h
Prosjek: 46.6 km/h
Maksimum: 131 km/h
Temperatura
20-30° C
Pokretanje motora
14° C
(testirano na 23°C korigirano za 14°C)
Pokretanje motora
Opcije posebne opreme
Nije uzeto u obzir.
Sve opcije opreme su uzete u obzir zbog njihovog utjecaja na aerodinamiku, težinu i otpor kotrljanja.

STVARNE EMISIJE TIJEKOM VOŽNJE.

Ograničenje vrijednosti onečišćujućih tvari na cesti.

Osim WLTP-a, RDE (Real Driving Emissions - Stvarne emisije tijekom vožnje) bit će obavezan i za sve proizvođače vozila od rujna 2018. U ovim RDE ispitivanjima, emisije onečišćujućih tvari kao što su čestice i dušikovi oksidi (NOx) mjere se izravno na cesti. Ova metoda određuje prosječne vrijednosti emisija koje se mogu očekivati tijekom svakodnevne vožnje.

Kako bi dodatno smanjili ove vrijednosti onečišćujućih tvari, BMW koristi različite tehnologije za smanjenje emisije ispušnih plinova u svojim modelima: mjere uključuju BluePerformance s SCR (Selective Catalytic Reduction - Selektivno katalitičko smanjenje) i filtrima čestica u dizelskim vozilima, kao i filtre čestica u benzinskim vozilima. Na ovaj način, BMW može zadovoljiti granične vrijednosti niskih graničnih vrijednosti standarda ispušnih plinova EU6c koji je obvezan za sva nova vozila od jeseni 2018. Standard EU6c ispušnih plinova propisuje niže granice za vozila benzinskih motora u usporedbi s EU6b. Ista se ograničenja primjenjuju na vozila s dizelskim motorima unutar ciklusa za EU6b i EU6c.

STANDARD EU ISPUŠNIH PLINOVA.

STANDARD EU ISPUŠNIH PLINOVA.

Padajuće vrijednosti. Povećan izazov.

Standard EU ispušnih plinova definira važeće granice emisija ispušnih plinova kao što su dušikovi oksidi i čestice unutar EU. Granice se razlikuju ovisno o motoru i vrsti vozila. Za zaštitu klime i kakvoće zraka, granice se povećavaju. Time se proizvođačima automobila stvaraju novi izazovi.

RUJAN 2017.

RUJAN 2017.

Pojedinačni prijelaz na WLTP i RDE će početi od rujna 2017. godine.

RUJAN 2018.

RUJAN 2018.

Sva nova vozila moraju biti certificirana sukladno WLTP-u i također moraju biti u skladu s granicama za čestice RDE postupka ispitivanja. To će osigurati usporedivost emisija CO2 i vrijednosti potrošnje na svim vozilima.

RUJAN 2019.

RUJAN 2019.

Sva novo proizvedena i registrirana vozila također će morati udovoljavati ograničenjima NOx RDE pod RDE uvjetima.

PROSINAC 2020.

PROSINAC 2020.

Zemlje koje usvajaju zakonodavstvo EU za odobrenje vozila moraju izdati WLTP vrijednosti za sva vozila.

PITANJA.

Vaša pitanja. Naši odgovori.

  • Što je WLTP?

    Kratica WLTP označava "Svjetski postupak ispitivanja za laka osobna i gospodarska vozila".

    To uključuje novi postupak ispitivanja radi realnijeg određivanja potrošnje goriva i vrijednosti emisija CO2 vozila koji će biti pravno obvezujući za sva vozila od rujna 2018. godine. WLTP će zamijeniti korak po korak NEDC postupak koji se prethodno primjenjivao.

  • Koji je WLTP vozni ciklus?

    Potrošnja i emisija vozila ovise o načinu vožnje. Zbog toga su podaci o vožnji sastavljeni za WLTP diljem svijeta. Ovi podaci korišteni su za definiranje 4 reprezentativne faze s različitim prosječnim brzinama: niska, srednja, visoka i ekstra visoka. Unutar svake od tih faza, postoje različiti intenziteti ubrzanja, kočenja i zaustavljanja kako bi se prikazale situacije koje su relevantne za svakodnevni stil vožnje. Kombinacija ovih faza zatim dovodi do voznog ciklusa.

  • Kako se BMW sprema na primjenu nove WLTP procedure?

    BMW već radi na prijelazu na novi postupak ispitivanja i priprema svoj portfelj proizvoda korak po korak s novim vozilima, novim verzijama motora ili tehničkim izmjenama. To će omogućiti potpunu sukladnost WLTP-u za cjelokupnu flotu BMW grupe.

  • Što znači WLTP?

    Zahvaljujući WLTP-u, imat ćete još bolje sredstvo za procjenu kolika je potrošnja goriva i emisije CO2 vozila u prosjeku. Istodobno, realnije vrijednosti također znače veću potrošnju i vrijednosti CO2 za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i nižim električnim rasponom za električna vozila (uključujući hibridne plug-in modele).

  • Što je RDE?

    Kratica RDE označava "Real Driving Emissions - Stvarne emisije tijekom vožnje". Ovo je novi postupak za određivanje onečišćujućih tvari kao što su dušični oksidi i čestice. Ključna značajka je da se mjerenje odvija na cesti pod realnim uvjetima vožnje, a ne u laboratoriju. U tu svrhu pričvršćen je uređaj koji je poznat kao Prenosiv sustav za mjerenje emisija (Portable Emissions Measurement System - PEMS ukratko).

  • Što je EU6?

    Euro 6 je naziv trenutnog standarda ispušnih plinova za onečišćujuće tvari. Ona definira niže maksimalne vrijednosti emisija čestica i dušikovog oksida nego EU5. Od jeseni 2018, standard emisije EU6c postaje obvezan, a u usporedbi s EU6b navodi još niže granice za sadržaj čestica u benzinskim motorima. Iste granične vrijednosti vrijede za vozila s dizelskim motorima unutar ciklusa za EU6b i EU6c.

  • Što znači selektivno katalitičko smanjenje (SCR)?

    Kako bi se emisije ispušnih plinova vozila dodatno smanjile, tekući amonijak se ulijeva u dizel motore. Time reagira s dušikovim oksidima i smanjuje ih sukladno tome. Na taj način ostaju voda, dušik i CO2.

  • Što je BluePerformance?

    BMW koristi BluePerformance tehnologiju kako bi još više smanjio emisiju dušikovih oksida svojih vozila. Ova tehnologija omogućava daljnje optimiziranje učinkovitosti dizel motora. Osim katalizatora dizelskog čestica i katalizatora za pohranu NOx, SCR katalizator (SCR = selektivno katalitičko smanjenje) s AdBlue ubrizgavanjem jamči značajno smanjenje dušikovih oksida sadržanih u ispušnim plinovima.

  • Što je filtar čestica?

    Filtar čestica je mjera za smanjenje čestica prisutnih u dizel motorima, a nedavno i za benzinske motore.