Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé

ODUŠEVLJENJE RASTE. VREMENA KRUGOVA PADAJU.

BMW M

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé.

ODUŠEVLJENJE RASTE. VREMENA KRUGOVA PADAJU.

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé.

Kad se osmerocilindarski benzinski motor M TwinPower Turbo pokrene i jurne u akciju ispod izduljenog poklopca motornog prostora, granica između pit lanea i garaže potpuno se pomuti. Trkaći geni prepoznaju se na prvi pogled – agilnost i preciznost BMW-a M6 Coupé vidljive su u svakom njegovu atomu. Zahvaljujući smanjenoj težini, elegantno oblikovan krov spušta težište automobila − povećavajući dinamičke performanse uz istodobno pospješivanje učinkovitosti. Zato je profinjeni sportski kupe uvijek na prvoj startnoj poziciji.

ODUŠEVLJENJE RASTE. VREMENA KRUGOVA PADAJU.Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Coupé.

Kad se osmerocilindarski benzinski motor M TwinPower Turbo pokrene i jurne u akciju ispod izduljenog poklopca motornog prostora, granica između pit lanea i garaže potpuno se pomuti. Trkaći geni prepoznaju se na prvi pogled – agilnost i preciznost BMW-a M6 Coupé vidljive su u svakom njegovu atomu. Zahvaljujući smanjenoj težini, elegantno oblikovan krov spušta težište automobila − povećavajući dinamičke performanse uz istodobno pospješivanje učinkovitosti. Zato je profinjeni sportski kupe uvijek na prvoj startnoj poziciji.

Read more
BMW M

7-STUPANJSKI M MJENJAČ S DVJEMA SPOJKAMA I SUSTAVOM DRIVELOGIC.

M mjenjač s dvjema spojkama i sustavom Drivelogic inovativan je mjenjač s dvjema spojkama posebno namijenjen M motorima s visokim brojem okretaja. Automobil raspolaže automatskim mjenjačem s optimiranom trakcijom, sustavom Launch Control (polazak s mjesta), pomoći pri vožnji malom brzinom te automatskom funkcijom Start/Stop. Mjenjač radi automatski ili se njime može ručno upravljati ručicama na M kožnatom upravljaču ili ručicom mjenjača na središnjoj konzoli.
M mjenjač s dvjema spojkama omogućava iznimno brze i glatke promjene bez zastoja u isporuci snage. Za to su zaslužna dva mjenjačka podsustava, svaki sa svojom spojkom, koji preklapajući njihov rad snagu bez trzajeva stalno prenose na stražnje kotače. Strategija odabira stupnjeva prijenosa optimirana je raspoloživim podacima navigacijskog sustava – tako će, primjerice, M mjenjač s dvjema spojkama prije zavoja unaprijed odabrati nižu brzinu. Dodatna funkcija Launch Control omogućava najbolje ubrzanje pri polasku s mjesta, nudi izvanredan adrenalinski užitak: mijenjanje bez pritiskanja papučice spojke i bez ikakvih prekida u isporuci snage na kotače.
Bez obzira na to upravlja li se sustavom Drivelogic automatski (režim D) ili ručno (režim S), u svakom od njih na raspolaganju su tri opcije promjene stupnjeva prijenosa – od iznimno sportske preko udobne do učinkovite.

M COMPETITION PAKET.

Nezaobilazan osjećaj utrke: M Competition paket pruža poboljšanu snagu motora, direktniji upravljanje i posebno prilagođeni ovjes kako bi BMW M6 donio još veću razinu performansi na cestu.

Maksimalna snaga M TwinPower Turbo osmerocilindarskog benzinskog motora povećana je s 412 kW na 441 kW. Ova poboljšana učinkovitost postiže se podizanjem pritiska prednabijanja u gornjem području okretaja. M sportski ispušni sustav generira posebno dinamičan zvuk motora koji je predodređen za uzbuđenje. Na trkaćoj stazi i u svakodnevnoj uporabi posebno prilagođeni ovjes i izuzetno dinamično izravno upravljanje jamče da se svaka naredba upravljanja izvrši s maksimalnom preciznošću. Ekskluzivni M lakometalni kotači od 20" Double-spoke stila 601 M u izvedbi Bicolour s mješanim gumama su izuzetno impresivni, zajedno s crnim kromiranim dvostrukim ispušnim cijevima M sportskog ispušnog sustava.

Aktivni M diferencijal

AKTIVNI M DIFERENCIJAL.

Aktivni M diferencijal stalno raspodjeljuje moment između dvaju stražnjih kotača te tako optimira prianjanje kotača o podlogu i slijeđenje smjera pri promjeni trake i ubrzavanju, brzom svladavanju zavoja te u vožnji po neravnim podlogama, primjerice po snijegu, ledu ili šljunku. Izvanredna vozna obilježja nudi čak i pod ekstremnim bočnim ubrzanjima. Neprestane glatke prilagodbe blokade diferencijala usklađuju se s trenutačnim potrebama i pridonose nadzoru vozila u ekstremnim situacijama.
Trakcija je optimirana posebnim elektroničkim uređajem koji smanjuje razliku brzine vrtnje stražnjih kotača. Sustav je razvijen u natjecateljske svrhe i posebnim je procesorom povezan sa sklopom dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC). Proaktivno omogućava savršenu primjenu blokiranja između 0 i 100 posto kako bi se neutralizirale čak i najmanje razlike u momentima između stražnjih kotača a da pritom vozilo ne počne podupravljati. Aktivni M diferencijal jamči najbolje prianjanje kotača o podlogu, čime pridonosi držanju smjera i upravljivosti te po potrebi gotovo svu snagu motora pretvara u ubrzanje.

M ugljično-keramičke kočnice

M KARBONSKO KERAMIČKE KOČNICE.

M karbonska keramička kočnica* rezultat je prijenosa tehnologija iz motorsport industrije. Primjena inovativne spoja karbonskih vlakana čini učinak kočenja još izravnijim i poboljšava stabilizaciju kočnice. Također je anti-korozivna, vrlo otporna na abraziju, podnosi veću toplinu i pridonosi manjoj težini vozila. Njena lagana konstrukcija smanjuje rotirajuću i neovješenu masu, poboljšava ubrzanje, brzinu i sveukupno rukovanje, ali i povećava voznu dinamiku i prianjanje, poboljšava udobnost ovjesa i smanjuje potrošnju goriva.

Sa svojim neuobičajeno velikim diskovima kočnica (prednji 410 mm, stražnji 396 mm), fiksnim čeljustima od šest klipova na prednjoj strani i prilagodljivim čeljustima od jednog klipa na stražnjoj strani, M karbonsko keramičke kočnice pogodne su za trkaću stazu zahvaljujući svojoj vrlo visokoj otpornost na toplinu čak i tijekom dugih razdoblja uporabe. Istodobno, perforirani i ventilirajući prsten za disk kočnice jamči snažnije rasipanje topline. M karbonsko keramička kočnica lako se prepoznaje zahvaljujući čeljustima kočnica u Gold mat boji s klasičnom oznakom M.

*Ovisno o uvjetima i uporabi, značajke specifične za upotrijebljene materijale mogu dovesti do operativne buke posebno u mokrim uvjetima neposredno prije zaustavljanja vozila. Utjecaj vlažnosti i soli ceste može uzrokovati da djelovanje kočenja bude jednako konvencionalnom kočnom sustavu. Navedeno se može kratko vrijeme doživjeti kao smanjenje djelovanja kočnica i može se izjednačiti s većim pritiskom na pedalu kočnice gdje je potrebno.

TRKAĆE KARAKTERISTIKE.

Ako automobil nosi oznaku najsnažnijeg slova na svijetu, on pruža svjedočanstvo svog trkaćeg DNK svaki metar puta. S tehnologijama kao što su Launch Control i ovjesom visoke preciznosti, koji se može prilagoditi od Comfort režima rada do Sport Plus režima rada u potpunosti prema vašim željama, BMW M6 Gran Coupé pruža jedinstvenu kombinaciju ceste i trkaće staze.

  • Launch Control

    Funkcija Launch Control omogućava dovoljno zagrijanom motoru najbrže ubrzanje s mjesta. Morate samo isključiti sustav dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC), programom vožnje 3 odabrati sekvencijski režim rada, čvrsto pritisnuti papučicu kočnice te do poda nagaziti papučicu gasa. Kad se na zaslonu instrumentne ploče upali simbol startne zastavice, motor je s papučicom gasa pritisnutom do poda postigao optimalan broj okretaja. Ne otpuštajući papučicu gasa skinite nogu s kočnice, pa vozilo počinje maksimalno ubrzavati sve dok ne skinete stopalo s papučice gasa. M mjenjač s dvjema spojkama stupnjeve prijenosa bira tako da je pri mijenjanju naviše uvijek raspoloživ sljedeći optimalan broj okretaja motora. Ta će značajka svakako oduševiti vozače koji vole dinamičnu, sportsku vožnju.

  • Elektronički nadzor amortizera

    Elektroničko upravljanje amortizerima (Electronic Damper Control, EDC) automatski ili ručno prilagođava reakcije amortizera situaciji na cesti. Senzori nadziru sva gibanja vozila važna za vozne značajke. Sustav EDC obrađuje prikupljene podatke i na odgovarajući ih način prenosi amortizerima. Njihovi magnetski upravljani ventili prilagođavaju karakteristike amortizera promjenjivim uvjetima na cesti, opterećenju i načinu vožnje. Rezultat je osjetno smanjenje poniranja prednjeg dijela vozila pri kočenju, odnosno gibanja vozila uzrokovanih primjerice neravninama na cesti, prolaskom kroz zavoje ili ubrzanjem. Zbog svega toga uvelike je povećana sigurnost vožnje – npr. skraćivanjem puta kočenja – i poboljšana udobnost.

  • Dinamičkog Nadzora Stabilnosti

    Među ostalim konceptnim detaljima BMW-a M6 Coupé valja spomenuti dinamički nadzor stabilnosti (Dynamic Stability Control, DSC). U usporedbi s prethodnim sustavima, optimirane kontrolne funkcije još više su poboljšale voznu dinamiku. Štoviše, sustav sad obuhvaća nekoliko novih funkcija aktivne sigurnosti (priprema kočnica, suho kočenje, prilagodba opterećenju kočnica) i udobnosti (pomoć pri polasku, parkirna kočnica s automatskom aktivacijom).
    Sustav DSC vozaču nudi izbor od tri režima vožnje: DSC uključen, MDM (M dinamički režim) i DSC isključen. Kad je sustav DSC uključen, aktivno se kočenje zasebnih kotača suprotstavlja preupravljanju i podupravljanju. Režim MDM dopušta više proklizavanja kotača, što sportski nastrojenim vozačima omogućava nadzirano blago driftanje. I u ovom režimu vožnje sustav intervenira kad se prijeđe određena granica. S isključenim DSC-om vozač može iskoristiti sav potencijal trkaće vožnje na limitu i papučicom gasa izazvati driftanje automobila.

  • M Servotronic

    Vozači mogu uživati u optimalnoj podršci servoupravljača u svim uvjetima vožnje s opcijom M Servotronic. Dinamički podešava pomoć upravljača prema trenutačnoj brzini i pruža izravni i precizan upravljački odgovor čak i pri velikim brzinama. Također osigurava najvišu udobnost smanjujući fizički napor potreban za upravljanje, kao i maksimaliziranje okretnosti prilikom parkiranja, manevriranja ili kretanja kroz uske ulice ili zavoje.

    Upravljačka jedinica koristi elektroničko mjerenje brzine kako bi utvrdila potrebnu podršku servoupravljača za svaku situaciju u vožnji. Sila upravljanja hidrauličkog servoupravljača je optimalna i precizno prilagođena da odgovara situaciji u vožnji.

    To znači da je manje fizičkog napora potrebno za upravljanje pri nižim brzinama. Kako se brzina povećava, međutim, potpora za upravljanje kontinuirano se smanjuje kako bi se osigurao izravan dodir s cestom i time optimalna stabilnost smjera. M Servotronic posebno je kalibriran na M vozila, a pritiskom na tipku nudi izbor tri različita seta značajki. U kombinaciji s M Competition paketom, M Servotronic ima još izravniju reakciju.

M DRIVER'S PAKET.

M Driver's paket povećava najveću brzinu sa standardnih 250 km/h na 305 km/h. M Driver's paket može se odmah naručiti pri kupnji novog vozila ili se kasnije može lako dodati. Svi ostali tehnički podaci ostaju nepromijenjeni nakon instalacije. To također uključuje bon za školu vožnje BMW M Intensive Training kao dio usluge BMW Driving Experience. Ako se M Driver's paket kupi više od jedanput, trening Driving Experience može se prebaciti na drugačiji trening, uključujući i dodatnu naplatu.

M DRIVE.

M Drive allows for the individual configuration of personal driver profiles from comfortable gliding all the way up to a sporty and highly responsive set-up for use on the racetrack. Activating either of the two saved profiles (and all of the settings saved with them) is as simple as touching one of the M buttons integrated into the multifunction steering wheel at any time. The pre-set configurations can be adjusted individually via the iDrive menu.
The M driving dynamics buttons, for adjusting all of the individually configurable drive train and suspension functions, are arranged on the centre console around the gear lever. The driver can individually select the DSC mode or adjust the engine's performance characteristics, the Dynamic Damper Control parameters, the M Servotronic steering characteristics, the shift options for the M double-clutch transmission and the appearance of a Head-Up Display. In this way, a detailed vehicle set-up can be assembled – and saved by pressing and holding down one of the two M Drive buttons on the multifunction steering wheel.

BMW EfficientDynamics

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Bez obzira na to jesu li cilj najbolje performanse ili najmanja potrošnja goriva, BMW je uvijek usredotočen na isporuku nepatvorenog BMW-ova zadovoljstva u vožnji. BMW EfficientDynamics strategija je koju je BMW osmislio radi smanjivanja potrošnje goriva i emisija CO₂ uz istodobno povećavanje vozne dinamike i užitka u vožnji. Riječ je o sveobuhvatnom tehnološkom paketu koji uključuje motor, upravljanje energijom i koncept vozila utemeljen na inteligentnoj lakoj konstrukciji – a dio je svakog BMW-ova automobila.

BMW EfficientDynamics

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Automatska funkcija Start-Stop omogućava trošenje goriva samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, automatska funkcija Start/Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač M DCT Drivelogic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je automatska funkcija Start/Stop aktivirana. Čim vozač skine stopalo s papučice kočnice, motor se automatski ponovno pokreće.
    Automatska funkcija Start/Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili vozač zakreće upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje, primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb automatska funkcija Start/Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.