Vozna dinamika i učinkovitost

GRANICE SU TU DA IH SRUŠIMO.

BMW M

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Cabrio.

GRANICE SU TU DA IH SRUŠIMO.

Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Cabrio.

U BMW-u M6 Cabrio snažna tutnjava osmerocilindarskog motora M TwinPower Turbo, najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji i ovjes s automobilističkim DNK-om zajedničkim radom brišu granice između običnih cesta i trkaćih staza. Barem dok se meki krov ne otvori i zrake sunca ne padnu na luksuznu unutrašnjost vozila. To je trenutak u kojem se počinju brisati granice između automobila i snažnoga glisera.

GRANICE SU TU DA IH SRUŠIMO.Više o voznoj dinamici i učinkovitosti BMW-a M6 Cabrio.

U BMW-u M6 Cabrio snažna tutnjava osmerocilindarskog motora M TwinPower Turbo, najsuvremeniji sustavi pomoći u vožnji i ovjes s automobilističkim DNK-om zajedničkim radom brišu granice između običnih cesta i trkaćih staza. Barem dok se meki krov ne otvori i zrake sunca ne padnu na luksuznu unutrašnjost vozila. To je trenutak u kojem se počinju brisati granice između automobila i snažnoga glisera.

BMW M

7-STUPANJSKI M MJENJAČ S DVJEMA SPOJKAMA I SUSTAVOM DRIVELOGIC.

M mjenjač s dvjema spojkama i sustavom Drivelogic inovativan je mjenjač s dvjema spojkama posebno namijenjen BMW-ovim M motorima s visokim brojem okretaja. Automobil raspolaže automatskim mjenjačem s optimiranom trakcijom, sustavom Launch Control (polazak s mjesta), pomoći pri vožnji malom brzinom te automatskom funkcijom Start/Stop. Mjenjač radi automatski ili se njime može ručno upravljati ručicama na M kožnatom upravljaču ili ručicom mjenjača na središnjoj konzoli.
M mjenjač s dvjema spojkama omogućava iznimno brze i glatke promjene bez zastoja u isporuci snage. Za to su zaslužna dva mjenjačka podsustava, svaki sa svojom spojkom, koji preklapajući njihov rad snagu bez trzajeva stalno prenose na stražnje kotače. Strategija odabira stupnjeva prijenosa optimirana je raspoloživim podacima navigacijskog sustava – tako će, primjerice, M mjenjač s dvjema spojkama prije zavoja unaprijed odabrati nižu brzinu. Dodatna funkcija Launch Control omogućava najbolje ubrzanje pri polasku s mjesta, nudi izvanredan adrenalinski užitak: mijenjanje bez pritiskanja papučice spojke i bez ikakvih prekida u isporuci snage na kotače.
Bez obzira na to upravlja li se sustavom Drivelogic automatski (režim D) ili ručno (režim S), u svakom od njih na raspolaganju su tri opcije promjene stupnjeva prijenosa – od iznimno sportske preko udobne do učinkovite.

NATJECATELJSKI PAKET.

Nepatvoreni trkaći osjećaj: paket Competition povećava snagu motora, omogućava izravnije upravljanje i raspolaže posebno ugođenim ovjesom kako bi vozne značajke BMW-a M6 Cabrio bile još bolje.
Snaga 8-cilindarskoga benzinskog motora M TwinPower Turbo sa 412 kW povećava se na 441 kW. Poboljšanje performansa omogućeno je dodatnim pretlakom turbopunjača na visokim okretajima. Sportski ispušni sustav stvara iznimno dinamičan zvuk motora od kojeg ćete se sigurno naježiti. Na trkaćoj stazi, ali i u svakidašnjoj uporabi, posebno ugođen ovjes i iznimno dinamično izravno upravljanje jamče da se svaki pokret upravljača na cestu prenosi najvećom mogućom preciznošću. Ekskluzivni 20-inčni M dvobojni lakometalni kotači s dvostrukim krakovima tipa 601 M miješanih dimenzija iznimno su impresivni, baš kao i crno kromirane dvostruke cijevi sportskoga ispušnog sustava.

Aktivni M diferencijal

AKTIVNI M DIFERENCIJAL.

Aktivni M diferencijal stalno raspodjeljuje moment među dvama stražnjim kotačima te tako optimira prianjanje kotača o podlogu i slijeđenje smjera pri promjeni trake i ubrzavanju, brzom svladavanju zavoja te u vožnji po neravnim podlogama, primjerice po snijegu, ledu ili šljunku. Izvanredna vozna obilježja nudi čak i pod ekstremnim bočnim ubrzanjima. Neprestane glatke prilagodbe blokade diferencijala usklađuju se s trenutačnim potrebama i pridonose nadzoru vozila u ekstremnim situacijama.
Trakcija je optimirana posebnim elektroničkim uređajem koji smanjuje razliku brzine vrtnje stražnjih kotača. Sustav je razvijen u natjecateljske svrhe i posebnim je procesorom povezan sa sklopom dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC). Proaktivno omogućava savršenu primjenu blokiranja između 0 i 100 posto kako bi se neutralizirale čak i najmanje razlike u momentima između stražnjih kotača a da pritom vozilo ne počne podupravljati. Aktivni M diferencijal jamči najbolje prianjanje kotača o podlogu, čime pridonosi držanju smjera i upravljivosti te po potrebi gotovo svu snagu motora pretvara u ubrzanje.

M ugljično-keramičke kočnice

M UGLJIČNO-KERAMIČKE KOČNICE.

M ugljično-keramičke kočnice rezultat su transfera tehnologije iz svijeta automobilizma. Primjena inovativne kompozitne keramike od ugljikovih vlakana omogućava učinkovitije kočenje i stabilizira djelovanje kočnica pri velikim opterećenjima. Usto ne hrđaju, otporne su na trošenje, bolje podnose visoke temperature te pridonose smanjenju težine vozila. Laka konstrukcija smanjuje rotirajuće i neovješene mase te tako općenito poboljšava ubrzanje i vozne značajke, uz mnogo brže reakcije i bolju trakciju, udobnost ovjesa i smanjenje potrošnje goriva.
Iznimno veliki kočni diskovi (sprijeda 410 mm, straga 393 mm) sa šesteroklipnim nepomičnim čeljustima sprijeda i jednoklipnim plivajućim čeljustima straga, M ugljično-keramičke kočnice iznimno su postojane na visokim temperaturama i usto vrlo trajne što ih čini iznimno prikladnima za uporabu na trkaćim stazama. Perforirani, ventilirani kočni diskovi jamče brze reakcije i optimalno kočenje po kiši te poboljšavaju hlađenje. M ugljično-keramičke kočnice lako je prepoznati po mat zlatnim kočnim čeljustima s prepoznatljivim M logotipom.
Zbog značajki materijala katkad se tijekom uporabe može čuti škripanje, osobito na mokrim kolnicima neposredno prije potpunog zaustavljanja vozila.

Trkaće značajke

TRKAĆE ZNAČAJKE.

Uvijek postoji brži automobil. A vi ga upravo gledate. BMW M6 Cabrio najbolji je primjer filozofije tvrtke BMW M GmbH. Međutim, snaga je jedna stvar, a njezina pretvorba u nenadmašno zadovoljstvo u vožnji posve druga. Visokotehnološki materijali poput aluminija, keramike i ugljika dolaze u kombinaciji s inženjerskim znanjem i trkaćim genima. Inženjeri postaju zaljubljenici u traženju rješenja koja omogućuju najuzbudljivije doživljaje koji uključuju benzin i asfalt pod otvorenim nebom.

  • Launch Control

    Funkcija Launch Control omogućava dovoljno zagrijanom motoru najbrže ubrzanje s mjesta. Morate samo isključiti sustav dinamičkog nadzora stabilnosti (DSC), programom vožnje 3 odabrati sekvencijski režim rada, čvrsto pritisnuti papučicu kočnice te do poda nagaziti papučicu gasa. Kad se na zaslonu instrumentne ploče upali simbol startne zastavice, motor je s papučicom gasa pritisnutom do poda postigao optimalan broj okretaja. Ne otpuštajući papučicu gasa skinite nogu s kočnice, pa vozilo počinje maksimalno ubrzavati sve dok ne skinete stopalo s papučice gasa. M mjenjač s dvjema spojkama stupnjeve prijenosa bira tako da je pri mijenjanju naviše uvijek raspoloživ sljedeći optimalan broj okretaja motora. Ta će značajka svakako oduševiti vozače koji vole dinamičnu, sportsku vožnju.

  • Elektronički nadzor amortizera

    Elektroničko upravljanje amortizerima (Electronic Damper Control, EDC) automatski ili ručno prilagođava reakcije amortizera situaciji na cesti. Senzori nadziru sva gibanja vozila važna za vozne značajke. Sustav EDC obrađuje prikupljene podatke i na odgovarajući ih način prenosi amortizerima. Njihovi magnetski upravljani ventili prilagođavaju karakteristike amortizera promjenjivim uvjetima na cesti, opterećenju i načinu vožnje. Rezultat je osjetno smanjenje poniranja prednjeg dijela vozila pri kočenju, odnosno gibanja vozila uzrokovanih primjerice neravninama na cesti, prolaskom kroz zavoje ili ubrzanjem. Zbog svega toga uvelike je povećana sigurnost vožnje – npr. skraćivanjem puta kočenja – i poboljšana udobnost.

  • Dinamički nadzor stabilnosti

    Među ostalim konceptnim detaljima BMW-a M6 Cabrio valja spomenuti dinamički nadzor stabilnosti (Dynamic Stability Control, DSC). U usporedbi s prethodnim sustavima, optimirane kontrolne funkcije još više su poboljšale voznu dinamiku. Štoviše, sustav sad obuhvaća nekoliko novih funkcija aktivne sigurnosti (priprema kočnica, suho kočenje, prilagodba opterećenju kočnica) i udobnosti (pomoć pri polasku, parkirna kočnica s automatskom aktivacijom).
    Sustav DSC vozaču nudi izbor od tri režima vožnje: DSC uključen, MDM (M dinamički režim) i DSC isključen. Kad je sustav DSC uključen, aktivno se kočenje zasebnih kotača suprotstavlja preupravljanju i podupravljanju. Režim MDM dopušta više proklizavanja kotača, što sportski nastrojenim vozačima omogućava nadzirano blago driftanje. I u ovom režimu vožnje sustav intervenira kad se prijeđe određena granica. S isključenim DSC-om vozač može iskoristiti sav potencijal trkaće vožnje na limitu i papučicom gasa izazvati driftanje automobila.

  • M Servotronic

    Servosustav M Servotronic u svim situacijama pomaže vozaču da potpuno nadzire automobil. Dinamički prilagođava servosustav upravljača brzini vožnje te jamči izravno i precizno upravljanje čak i na vrlo velikim brzinama. Također jamči vrhunsku udobnost smanjujući tjelesnu snagu potrebnu za zakretanje upravljača te povećavajući do maksimuma agilnost pri parkiranju i manevriranju ili u vožnji uskim ili zavojitim cestama.
    Kontrolna jedinica iskorištava senzore brzine vozila kako bi servoupravljač najbolje prilagodila svakoj situaciji. Sila hidrauličkog servosustava optimalno se i precizno prilagođava svakoj situaciji na cesti.
    Usto, tjelesna snaga potrebna za upravljanje vozilom na malim brzinama uvelike je smanjena. Povećanjem brzine vožnje sustav djeluje sve slabije kako bi omogućio što izravnije reakcije i tako zajamčio najbolje održavanje smjera vožnje. M Servotronic posebno je osmišljen za M vozila i nudi tri radna režima koja vozač bira pritiskom na gumb. U kombinaciji s paketom Competition taj servosustav ostvaruje još brže i izravnije reakcije.

M DRIVE.

M Drive omogućava individualno namještanje osobnih vozačkih režima od udobnog krstarenja cestom do sportskih, iznimno brzih reakcija pri vožnji trkaćim stazama. Jedan od dvaju pohranjenih profila (i svih postavki spremljenih s njima) bira se jednostavnim dodirom jednog od M gumba na multifunkcijskom upravljaču u bilo kojem trenutku. Pohranjene konfiguracije mogu se zasebno mijenjati preko izbornika sustava iDrive.
Gumbi M dinamičke vožnje za pojedinačno namještanje postavki podvozja i ovjesa smješteni su na središnjoj konzoli oko ručice mjenjača. Vozač može zasebno odabrati DSC režim ili namjestiti radne performanse motora, parametre dinamičkog upravljanja amortizerima, karakteristiku sustava M Servotronic, postavke M mjenjača s dvjema spojkama i prikaz na Head-Up Displayu. Na taj način možete sastaviti detaljan postav vozila – i zatim ga pohraniti pritišćući i držeći jedan od dva M Drive gumba na multifunkcijskom upravljaču.

Tehnologije BMW EfficientDynamics

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Bez obzira na to jesu li cilj najbolje performanse ili najmanja potrošnja goriva – BMW-u je uvijek najvažnija isporuka nepatvorenog BMW-ova zadovoljstva u vožnji. BMW EfficientDynamics strategija je koju je BMW osmislio radi smanjivanja potrošnje goriva i emisija CO₂ uz istodobno povećavanje vozne dinamike i užitka u vožnji. Riječ je o sveobuhvatnom tehnološkom paketu koji uključuje motor, upravljanje energijom i koncept vozila utemeljen na inteligentnoj lakoj konstrukciji – a dio je svakog BMW-ova automobila.

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Funkcija Auto Start-Stop omogućava trošenje goriva samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, automatska funkcija Start-Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač M DCT Drivelogic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija Auto Start-Stop aktivirana. Čim vozač skine stopalo s papučice kočnice, motor se automatski ponovno pokreće.
    Funkcija Auto Start-Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili vozač zakreće upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje, primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb funkcija Auto Start-Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.