Učinkovitost i vozna dinamika BMW-a i8

SPORTAŠ U VRHUNSKOJ FORMI.

BMW i

Učinkovitost i vozna dinamika BMW-a i8.

SPORTAŠ U VRHUNSKOJ FORMI.

Učinkovitost i vozna dinamika BMW-a i8.

Zahvaljujući inovativnoj arhitekturi vozila LifeDrive, BMW i8 odlikuje dizajn usredotočen smanjenju mase i ponosi se najnižim težištem od svih BMW-ovih vozila. Sve to čini savršen temelj značajki klasičnog sportskog automobila. Usto, zahvaljujući uporabi ultralakih materijala, specifičnoj optimizaciji aerodinamike i opsežnom paketu tehnologije BMW EfficientDynamics, BMW i8 se također ponosi zapanjujuće niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2.

SPORTAŠ U VRHUNSKOJ FORMI.Učinkovitost i vozna dinamika BMW-a i8.

Zahvaljujući inovativnoj arhitekturi vozila LifeDrive, BMW i8 odlikuje dizajn usredotočen smanjenju mase i ponosi se najnižim težištem od svih BMW-ovih vozila. Sve to čini savršen temelj značajki klasičnog sportskog automobila. Usto, zahvaljujući uporabi ultralakih materijala, specifičnoj optimizaciji aerodinamike i opsežnom paketu tehnologije BMW EfficientDynamics, BMW i8 se također ponosi zapanjujuće niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2.

BMW i

AERODINAMIKA.

Aerodinamična karoserija, zapanjujući stožasti oblik i mala masa nedvojbeno čine BMW i8 punokrvnim sportskim automobilom. Mnoštvo aerodinamički optimiziranih značajki jamči da maksimalna dinamika bude uparena s optimalnom učinkovitošću. Samo jedan primjer toga su LED stražnja svjetla koja su kreirana prema načelima slojevitog dizajna i djeluju za kanaliziranje zračnih struja.

Nizak, širok i dinamičan.

BMW i8 odlikuju sve značajke punokrvnog sportskog automobila.

  • Aerodinamičan dizajn

    Crte i plosnati obris BMW-a i8 već na prvi pogled otkrivaju njegovu naglašenu potrebu da juri. Impresivno dinamičan čak i kad stoji na mjestu, i8 odlikuje oblik i pojedinosti posvećene idealima aerodinamike koji također utječu i na njegov dizajn. Protok zraka (određen povezujućim oblikom C-nosača), bočni zid gume usmjeren prema gore i linija krova više su od vizualno naglašenih pojedinosti. U BMW-u i8 taj koncept očito poboljšava aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka (cd) od samo 0,26 ističe status BMW-a i8 kao sportskog automobila koji odlikuje aerodinamički klinasti dizajn kao niti jedan drugi.

  • Aerodinamička obilježja

    Djelomično zatvorena BMW-ova bubrežasta maska i otvori za aktivno upravljanje zračnom strujom propuštaju samo onoliko zraka koliko je rashladnom sustavu potrebno. Veliki zračni usisnici u prednjem odbojniku (tzv. Zračne zavjese) učinkovito smanjuju otpor zraka i poboljšavaju aerodinamiku BMW-a i8. Usto, takozvana zračna krilca iza prednjih kotača i ispred stražnjih kotača također smanjuju otpor zraka. Točno uravnotežen protok zraka niz karoseriju omogućuje stabilnost i vozne dinamike najveće razine. Samoj aerodinamičnosti također pridonose i posebni pragovi s difuzorom. Aerodinamični naplatci dodatno su obilježje koje minimiziranjem vrtloženja zraka oko kotača pomaže smanjiti otpor zraka.

Lightweight construction in the BMW i8

INTELIGENTNA LAKA KONSTRUKCIJA.

INTELIGENTNA LAKA KONSTRUKCIJA.

Sustavno laka konstrukcija ključna je za električna vozila jer je riječ o jednoj od najizražajnijih osobina koja utječe na voznu dinamiku, dizajn i učinkovitost. Manja masa vozila znači brže ubrzanje, veću pokretljivost i maksimalnu učinkovitost.

Laka konstrukcija BMW-a i8.

Manja masa, bolja pokretljivosti i učinkovitost

UGLJIKOVA VLAKNA.

Ugljikova vlakna

UGLJIKOVA VLAKNA.

Kako bi se poništila dodatna masa električne baterije, putnički dio kabine načinjen je od kompozitnih ugljikovih vlakana koja su se dokazala izvrsnim rješenjem jer su do 50 posto lakša od čelika i oko 30 posto od aluminija, ali ih odlikuje vrhunska čvrstoća, izdržljivost i stabilnost u slučaju sudara. BMW-ovi modeli serije i prva su serijski proizvedena vozila s većim dijelovima načinjenim od tog visokotehnološkog materijala. Stoga ugljikova vlakna čine važan element inovativne arhitekture LifeDrive koja mijenja sve u BMW-u i8, uključujući i budućnost sportske vožnje.

Arhitektura Life Drive

ARHITEKTURA LIFE DRIVE.

Dimenzije sportskog automobila susreću iznimno lak koncept kojeg su inženjeri uspjeli lišiti svakog nepotrebnog grama. Arhitektura LifeDrive sastoji se od dvije jedinice koje točno odgovaraju zahtjevima inteligentne lake konstrukcije. Prvi element je modul Drive, aluminijska šasija s elektromotorom u prednjem dijelu. U stražnjem dijelu modula Drive je trocilindarski benzinski motor, a ono što spaja ta dva pogona je visokonaponska baterija smještena između. Drugi element arhitekture jest modul Life, ultralaka putnička ćelija načinjena od ugljikovih vlakana visoke čvrstoće (također imaju ulogu u kompenziranju dodatne mase elektromotora i visokonaponske baterije). Taj spoj poznat je pod nazivom LifeDrive i čini BMW i8 pretečom hibridnog naraštaja vozila. Usto, zahvaljujući po mjeri skrojenom konceptu lake konstrukcije, sve to predstavlja savršen i učinkovit način prenošenja maksimalne sportskosti i genijalne održivosti na ulice.

Jedinstveni koncept.

Temelj za kombiniranje sportskih obilježja i održive učinkovitosti.

  • Raspodjela opterećenja 50:50 po osovinama

    Posebna arhitektura LifeDrive omogućuje BMW-u i8 optimalnu raspodjelu težine po osovinama. Elektromotor sprijeda, benzinski motor straga te, kao sjedinjujući element, takozvani energijski tunel s ugrađenim visokonaponskim baterijama koji se kroz automobil proteže uz središnju konzolu. Hibridna tehnologija s baterijama na dnu školjke u kombinaciji s lakim modulom od ugljikovih vlakana iznad jamči idealnu raspodjelu mase te vrhunsko i ekstremno sportsko upravljanje.