Razvijen za električnu mobilnost – pogonski sklop i tehnologija u BMW-u i3

NULTA EMISIJA, MAKSIMALNO VOZAČKO ZADOVOLJSTVO.

BMW i

Razvijen za električnu mobilnost – pogonski sklop i tehnologija u BMW-u i3.

BMW i

NULTA EMISIJA, MAKSIMALNO VOZAČKO ZADOVOLJSTVO.

Razvijen za električnu mobilnost – pogonski sklop i tehnologija u BMW-u i3.

NULTA EMISIJA, MAKSIMALNO VOZAČKO ZADOVOLJSTVO.Razvijen za električnu mobilnost – pogonski sklop i tehnologija u BMW-u i3.

Vrlo je malo stvari tako očaravajućih poput aure novog doba. I dok je donedavno postojala buka motora, danas se snaga prenosi gotovo nečujno. Odjednom je dinamičnost vožnje gradskim središtima postala mnogo opuštenija jer je BMW-ov odjel i sustavno preoblikovao električnu mobilnost na nov i održiv način. Primjerice, BMW i3 prvi je automobil razvijen posve za električnu vožnju.

BMW i

ELEKTRIZIRANO VOZAČKO ZADOVOLJSTVO.

Najbolji oblik zadovoljstva jest ono spontano, točnije spontano poput posve električnog sustava BMW eDrive. Dok krećete s mjesta u BMW-u i3, samo nježni pritisak na papučicu gasa dovoljan je da na kotače prenesete sav okretni moment i gotovo nečujno se udaljite. Usto, pomoću papučice gasa možete i kočiti jer čim podignete stopalo s papučice, osjećate kako automobil počne kočiti. Razlog tome je što BMW i3 obnavlja dostupnu kinetičku energiju i upotrebljava je za punjenje baterije. Taj “rad s jednom papučicom” (kako mi nazivamo tu inovaciju) ne samo da vam omogućuje jedinstveni osjećaj vožnje već vam i produljuje doseg.

Posve novo vozačko iskustvo.

Posve električni pogonski sklop BMW-a i3.

  • BMW eDrive – dinamičan od samog kretanja

    Rijetko je kad novo doba započelo tako izrazito kao ovo s BMW-om i3. Tehnologija BMW eDrive razvijena je isključivo unutar BMW Grupe. Uz najveću snagu od 170 KS (125 kW) i najveći okretni moment od 340 Nm motor odlikuju nevjerojatne reakcije. No, što to znači u stvarnim uvjetima? To znači da je najveći okretni moment trenutačno dostupan čim krenete s mjesta. I dok standardna vozila mijenjaju brzine dok ubrzavaju, posve električan BMW i3 (94 Ah) od 0 do 100 km/h uglađeno ubrzava za 7,3 s. Štoviše, u prvih nekoliko metara ubrzanja iza sebe ostavlja mnogo snažnije automobile.

  • Potrošnja električne energije: energetski učinkovit

    BMW i3 također postavlja nova polazna mjerila glede učinkovitosti – potrošnja električne energije BMW-a i3 (60 Ah) je iznimno učinkovitih 12,9 kWh na 100 km, a BMW-u i3 (94 Ah) je potrebno samo 12,5 kWh. To je u razini zapanjujuće niske potrošnje od oko 25 kn/100 km gotovo nečujnog, bezmirisnog i posve opuštenog vozačkog zadovoljstva.

POMOĆNI MOTOR RANGE EXTENDER.

Pomoćni motor Range Extender

POMOĆNI MOTOR RANGE EXTENDER.

Produljuje vozačko zadovoljstvo – opcijski pomoćni motor Range Extender nalazi se uz elektromotor u stražnjem dijelu BMW-a i3 i može povećati doseg BMW- a i3 (94 Ah) u režimu vožnje COMFORT od 200 km do sveukupno 330 km. Kod BMW-a i3 (60 Ah) doseg se može produljiti sa standardnih 130 km na maksimalno 270 km. Maleni i tihi dvocilindarski benzinski motor pokreće generator koji održava razinu napunjenosti visokonaponske baterije na stalnoj razini pa možete nastaviti voziti i3 u posve električnom režimu. Tehnologija se automatski uključuje kad je razina baterije niska.

MOBILNOST SKROJENA PO MJERI: MJERA SVIH STVARI.

Dugoročno oblikovanje novog doba električne mobilnosti značilo je povratak na crtaću ploču. Jedan od najvećih izazova bio je kako nadomjestiti veću masu visokonaponske baterije pa smo stoga arhitekturu vozila podijelili u dva zasebna dijela. Prvo, tu je niži modul Drive od aluminija koji sadrži sve dijelove vezane uz prijenos, pogonski sustav i bateriju. Drugo, iznad tog modula je modul Life koji omogućuje dovoljno mjesta za ljude u automobilu. Usto, BMW i3 je prvi automobil sa serijski proizvedenom putničkom ćelijom od čvrstih i ultralakih ugljikovih vlakana što mu omogućuje manju masu i niže težište za bolju sigurnost i pokretljivost.

Nove tehnologije.

Proizvodnja BMW-a i3.

  • Modul Life

    Zahvaljujući inovativnoj arhitekturi BMW i LifeDrive, gornji modul Life od ugljikovih vlakana pruža prostranu putničku okolinu zbog koje se osjećate kao kod kuće. Nema transmisijskog tunela kroz sredinu vozila između vozača i suvozača zbog čega možete uživati u otvorenom dizajnu putničke ćelije što je nešto jedinstveno u toj klasi vozila. Sve to omogućeno je dizajnom prve serijski proizvedene putničke ćelije od visokočvrstih ugljikovih vlakana. Time je smanjena sveukupna masa neopterećenog vozila BMW-a i3 (94 Ah) na 1245 kg što vozilu omogućuje jedinstvenu pokretljivost uz dodatne prednosti glede dosega. Istodobno, čvrsta konstrukcija od ugljikovih vlakana jamči iznimnu sigurnost što je i potvrđeno mnoštvom testova.

  • Modul Drive

    Modul Drive načinjen je od lakog aluminija i u njemu se nalaze svi pogonski dijelovi. Primjerice, u stražnjem je dijelu elektromotor, mjenjač i opcijski pomoćni motor Range Extender. Visokonaponska baterija nalazi se u čvrstom aluminijskom kućištu, sigurno ugrađena u dio ispod poda jer je tu maksimalno zaštićena. Druga prednost položaja baterije je što snižava težište automobila i omogućuje BMW-u i3 s pogonom na stražnje kotače neusporedivu pokretljivost u vožnji. Kad već spominjemo bateriju, valja istaknuti da ima jamstvo na osam godina ili prijeđenih 100.000 km.

UGLJIKOVA VLAKNA, POČETAK NOVOG DOBA.

 Prednosti

Prednosti.

CFRP (plastika ojačana ugljikovim vlaknima) je iznimno izdržljiv kompozitni materijal načinjen od ugljikovih vlakana i plastike. Sve to čini materijal 30 posto lakšim od aluminija i dvostruko lakšim od čelika.
Proizvodnja. Korak 1

Proizvodnja. Korak 1.

U suradnji s tvrtkom SGL Automotive Carbon Fibres, BMW Grupa samostalno proizvodi ugljikova vlakna. Nakon više od 10 godina istraživanja i razvoja, sad je po prvi put moguća serijska proizvodnja tog materijala.
Proizvodnja. Korak 2

Proizvodnja. Korak 2.

Predena vlakna utkaju se u prostirke koje se potom natapaju u posebnim smolama.
 Proizvodnja. Korak 3

Proizvodnja. Korak 3.

Prostirke se potom peku dok ne oblikuju krute predmete koji čine karoseriju.
Proizvodnja. Korak 4

Proizvodnja. Korak 4.

U sljedećem koraku, karoserijski se dijelovi zajedno lijepe uporabom posebno razvijenog i posve automatiziranog postupka ljepljenja.
Rezultat

Rezultat.

Uporaba ugljikovih vlakana omogućuje veću stabilnost karoserije i bolju sigurnost za putnike u vozilu. Maksimalna krutost omogućuje brže ubrzanje, kao i poboljšanu agilnosti i držanje na cesti, a manja masa smanjuje potrošnju goriva.

SUSTAVI POMOĆI U VOŽNJI.

Sustavi pomoći u vožnji

SUSTAVI POMOĆI U VOŽNJI.

Mnoštvo inovativnih sustava pomoći u vožnji u BMW-u i3 ne samo da čine vožnju uzbudljivijom već vam i omogućuju jednostavno parkiranje. Uz paket Driving Assistant Plus, BMW i3 će vas upozoriti o sudarima i može automatski održavati brzinu i razdaljinu u gradskom prometu i prometnim gužvama. Štoviše, u kolonama na autocestama može čak i djelomično preuzeti nadzor nad upravljačem. Sustav pomoći pri parkiranju čini parkiranje vrlo jednostavnim te, ako tako poželite, posve autonomnim.

  • Paket Driving Assistant Plus

    Opcijski paket Driving Assistant Plus obuhvaća opsežan paket inovativnih sustava pomoći u vožnji koji vožnju BMW-a i3 čine posebice sigurnom i udobnom. Pri brzinama od 0 do 140 km/h, aktivni tempomat (Active Cruise Control) s funkcijom zaustavljanja/kretanja s mjesta (Stop & Go) održava stalnu udaljenost od vozila ispred i nadzire brzinu čak i kad zaustavite BMW i3. U kolonama na autocestama sustav može čak i autonomno upravljati BMW-om i3 do brzine od 60 km/h što znači da će vam vozilo ostati u traku pod uvjetom da držite jednu ruku na upravljaču. Sustav upozorenja o približavanju s funkcijom kočenja u gradu otkriva potencijalne rizike sudara s vozilima dok sustav upozorenja o osobi s funkcijom kočenja reagira na mogućnost sudara s pješakom pod uvjetom da ima dovoljno dnevnog svjetla. Sustav Speed Limit Info na kombinaciji pokazivača prikazuje pojedinačnu maksimalnu dozvoljenu brzinu.

  • Paket pomoći pri parkiranju

    Paket pomoći pri parkiranju pruža kompletnu podršku za posebice jednostavno parkiranje jer zahvaljujući sustavu Park Distance Control, stražnjoj kameri i sustavu pomoći pri parkiranju, vozaču ne samo da je omogućeno jednostavno parkiranje nego i posve autonomno parkiranje (i3 samostalno ubrzava, koči i upravlja).

Potrošnja goriva i emisija CO2.

  • Potrošnja el. energije i emisija CO2 za BMW i3 (60 Ah):
    Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 0
    Kombinirana emisija CO2 u g/km: 0
    Potrošnja el. energije u kWh/100 km: 12,9

    Potrošnja el. energije i emisija CO2 za BMW i3 (94 Ah):
    Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 0
    Kombinirana emisija CO2 u g/km: 0
    Potrošnja el. energije u kWh/100 km: 12,6 / 13,1*

    Potrošnja el. energije i emisija CO2 za BMW i3 (60 Ah) s pomoćnim motorom Range Extender:
    Kombinirana emisija CO2 u g/km: 13
    Potrošnja el. energije u kWh/100 km: 13,5
    Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 0,6

    Potrošnja el. energije i emisija CO2 za BMW i3 (94 Ah) s pomoćnim motorom Range Extender:
    Kombinirana emisija CO2 u g/km: 12
    Potrošnja el. energije u kWh/100 km: 11,3 / 11,9**
    Kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 0,6

    * Kotači 2: 20-inčni, stil 431
    ** Kotači 2: 20-inčne s zimskim gumama
    Vrijednosti za potrošnju goriva, emisiju CO2 i potrošnju el. energije ovise o izabranim veličinama kotača i dimenzijama guma.
    Doseg ovisi o mnoštvu čimbenika, posebice osobnom stilu vožnje, izabranoj ruti, vremenskim uvjetima, uporabi klima-uređaja za grijanje/hlađenje i programiranju uključivanja klima-uređaja.
    Više informacija o službenoj potrošnji goriva i službenim CO2 emisijama novih putničkih automobila pronaći ćete u brošuri “Potrošnja goriva i emisije CO2 novih putničkih vozila” koju možete besplatno dobiti u svim BMW prodajnim salonima i od tvrtke DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Njemačka.