BMW serije 7 iPerformance

BMW iPERFORMANCE. DOŽIVLJAJ VOŽNJE KOJI ELEKTRIZIRA.

BMW serije 7 iPerformance.

BMW iPerformance

BMW iPERFORMANCE. DOŽIVLJAJ VOŽNJE KOJI ELEKTRIZIRA.

BMW serije 7 iPerformance.

Doseg i performanse turbomotora BMW TwinPower povezani s učinkovitošću elektromotora: BMW serije 7 s BMW-ovom EfficientDynamics tehnologijom eDrive (BMW 740e, 740Le i 740Le xDrive) donosi najbolje od dvaju svjetova. Rezultat su znatno smanjena potrošnja goriva i odgovarajuće smanjene emisije, kao i vozna obilježja koja omogućuju da se u udobnosti i ugodnom ozračju BMW-a serije 7 uživa još i više.
Modeli BMW eDrive 740e, 740Le i 740 Le xDrive bit će dostupni od 2016. Navedene vrijednosti su vjerojatne tehničke specifikacije.

BMW iPERFORMANCE. DOŽIVLJAJ VOŽNJE KOJI ELEKTRIZIRA.BMW serije 7 iPerformance.

Doseg i performanse turbomotora BMW TwinPower povezani s učinkovitošću elektromotora: BMW serije 7 s BMW-ovom EfficientDynamics tehnologijom eDrive (BMW 740e, 740Le i 740Le xDrive) donosi najbolje od dvaju svjetova. Rezultat su znatno smanjena potrošnja goriva i odgovarajuće smanjene emisije, kao i vozna obilježja koja omogućuju da se u udobnosti i ugodnom ozračju BMW-a serije 7 uživa još i više.
Modeli BMW eDrive 740e, 740Le i 740 Le xDrive bit će dostupni od 2016. Navedene vrijednosti su vjerojatne tehničke specifikacije.

KONCEPT VOZILA.

BMW-ova luksuzna limuzina s minimalnom potrošnjom goriva i nesputanim dinamičkim obilježjima u svim režimima vožnje. Zahvaljujući udobnosti i dinamici, BMW serije 7 limuzina ispunjuje sva obećanja. Natpis „eDrive” na C-stupovima označuje da je riječ o vozilu s inovativnim pogonom. Od drugih ga razlikuje doseg u posve električnom režimu vožnje. Do 40 kilometara (37 kilometara s pogonom xDrive) vozi bez lokalnih emisija i bez utroška goriva. Čak i u kombiniranom načinu vožnje, emisije CO2 za BMW serije 7 s pogonom eDrive iznose samo 49 g/km (53 g/km s pogonom xDrive). Visokonaponska baterija nalazi se ispod stražnjih sjedala, pa u prtljažniku ostaje dovoljno mjesta (420 litara) za veće komade prtljage. Futuristički koncept vozila utemeljen je na najnaprednijoj tehnologiji.

INDIVIDUALNO PONAŠANJE U VOŽNJI.

Riječ je o plug-in hibridu, pa BMW serije 7 s pogonom eDrive ima nekoliko režima vožnje kojima vozač može znatno utjecati na potrošnju goriva u stvarnim cestovnim uvjetima. U praksi rezultati ponajprije ovise o odabranom režimu vožnje, a zatim i o osobnim navikama vozača. S potpuno napunjenom baterijom samo se na električni pogon može prevaliti do 40 kilometara (37 kilometara s pogonom xDrive) prije nego što se uključi benzinski motor BMW TwinPower Turbo. Na taj se način u gradskoj vožnji postižu najbolja učinkovitost i doseg.

POGON.

Pogon

POGON.

BMW serije 7 s pogonom eDrive pokreću moćan četverocilindarski benzinski motor BMW TwinPower Turbo i iznimno učinkovit eDrive elektromotor. Sustav nudi snagu od 240 kW (326 KS) s kombiniranom potrošnjom od 2,1 l/100 km (2,3 l/100 km s pogonom xDrive)*. Inteligentan pogon na sve kotače BMW xDrive u svakoj situaciji omogućuje najbolje prianjanje. Kombinacija spomenutih tehnologija BMW EfficientDynamics temelj je inovativnog vozila niske potrošnje koje istodobno nudi nesputanu voznu dinamiku i stabilnost u svim cestovnim uvjetima.
* Vrijednosti potrošnje goriva i emisije CO2 provizorne su i još nisu potvrđene. Ovise o dimenzijama odabranih guma.

  • BMW-ov četverocilindarski benzinski motor TwinPower Turbo

    Zahvaljujući žustroj isporuci snage i iznimno brzim reakcijama na niskim okretajima, inovativni četverocilindarski benzinski motor BMW TwinPower Turbo jamči najveće zadovoljstvo u vožnji uz istodobno veliku učinkovitost i smanjene emisije.
    Četverocilindarski benzinski motor savršen je primjer suvremene tehnike proizvodnje motora. Kako bi poboljšao dinamiku i učinkovitost, BMW iskorištava tehnologiju TwinPower Turbo s posve varijabilnim nadzorom ventila Valvetronic koji uključuje upravljanje bregastim vratilom s dvostrukim VANOS-om i visokopreciznim ubrizgavanjem goriva. To omogućava motoru da pod svim opterećenjima radi najučinkovitije te tako smanjuje potrošnju goriva. Taj je motor dio palete EfficientDynamics i nudi snagu od 190 kW (258 KS) te okretni moment od 400 Nm.

  • Elektromotor

    Tekućinom hlađen elektromotor plug-in hibrida ugrađen je u mjenjački sklop vozila. Isporučuje snagu od 83 kW (113 KS) i najveći okretni moment od 250 Nm. Na udaljenosti do otprilike 40 km* (37 km s pogonom xDrive*) vožnja može biti na posve električan pogon s najvećom brzinom od oko 120 km/h.
    Kad vozač otpusti papučicu, elektromotor djeluje kao generator koji pokreću kotači, a procesom nazvanim obnavljanje pretvara kinetičku energiju kretanja u električnu energiju. Još se učinkovitije obnavljanje energije odvija tijekom kočenja. Do određenog stupnja kočenja vozilo usporava samo elektromotor koji istodobno još više kinetičke energije pretvara u električnu. Ta besplatna obnovljena energija iskorištava se za pokretanje vozila elektromotorom ili za napajanje električnih uređaja. Tako se smanjuje potrošnja goriva i znatno povećava učinkovitost pogona.
    * Navedene su vrijednosti provizorne jer još nisu potvrđene. Temelje se na kotačima s gumama promjera 17 i 18 inča sa smanjenim otporom kotrljanja.

  • Visokonaponska baterija

    Visokonaponska baterija BMW-a 740e/Le smještena je ispod stražnjih sjedala – tu je sigurna i ne zauzima mnogo prostora. Zbog toga je prtljažnik tek nešto manji od konvencionalnih modela (420 litara).
    Baterija se puni isporučenim kabelom preko kućanske mrežne utičnice napona 230 volti ili na javnim punionicama. Tijekom vožnje elektromotor povremeno djeluje kao generator i pretvara kinetičku energiju kretanja u električnu (obnavljanje energije) koja se pohranjuje u bateriji.
    Zahvaljujuči litij-ionskoj tehnologiji, tekućinom hlađena visokonaponska baterija ima visoku energijsku gustoću i razmjerno male dimenzije. S kapacitetom od 9,2 kWh u svakom trenutku može snabdjeti elektromotor energijom potrebnom da on razvije svih 70 kW (95 KS). Posve napunjena BMW-u 740e/Le nudi doseg do 40 km* (37 km s pogonom xDrive*) uz najveću brzinu do 120 km/h.
    * Navedene su vrijednosti provizorne jer još nisu potvrđene. Temelje se na kotačima s gumama promjera 17 i 18 inča sa smanjenim otporom kotrljanja.

Intelligent Energy Management

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Inteligentno upravljanje energijom jedan je od temelja koncepta BMW eDrive. Sustav koordinira međudjelovanje svih dijelova pogona kako bi se postigla najbolja učinkovitost uz nesputanu voznu dinamiku. Inteligentno upravljanje energijom optimira učinkovitost hibridnog pogona predviđajući i odabirući najprikladniji režim vožnje. Primjerice, raspoloživi podaci navigacijskog sustava iskorištavaju se za prepoznavanje dijelova puta i situacija na cesti najprikladnijih za uključivanje električnog pogona ili, s druge strane, za punjenje visokonaponske baterije.
U situacijama u kojima motor s unutarnjim izgaranjem nije učinkovit, sustav bira režim u kojem je iskorištavanje energije bolje. To znači da motor s unutarnjim izgaranjem u tim trenucima stvara dodatnu snagu koja se iskorištava za proizvodnju električne energije elektromotorom/generatorom, a poslije se može upotrijebiti za vožnju na električni pogon ili učinkovitu podršku motoru s unutarnjim izgaranjem. Sustav također nadzire elektromotor/generator tako da se tijekom ”jedrenja”, odnosno kočenja kinetička energija pretvara u električnu. U kombinaciji s režimom ECO PRO, inteligentno upravljanje energijom prilagođava sve sustave vozila, uključujući sve pomoćne uređaje i sustave udobnosti, kako bi bili što štedljiviji i zato visokoučinkoviti.
Gumb eDrive omogućava vozaču izbor jednog od triju režima vožnje na električni pogon. Pri pokretanju vozila automatski se uključuje režim AUTO eDrive (hibridni režim). Režim MAX eDrive omogućava vožnju na udaljenosti do 40 km brzinom do 120 km/h. U režimu za nadzor baterije pohranjena se energija čuva za kasniju uporabu.

  • Režim AUTO eDrive

    Pri pokretanju vozila automatski se uključuje režim vožnje AUTO eDrive, tj. hibridni način rada, a vozač tada može iskoristiti selektivne prednosti iznimno učinkovitog posve električnog pogona. Ovisno o teretu i razini napunjenosti električne baterije, vozilo se na posve električni pogon kreće brzinom do 120 km/h. Mjerač na instrumentnoj ploči obavještava vozača o električnoj snazi koju vozilo trenutačno upotrebljava te točki u kojoj će dodatne potrebe za snagom zahtijevati automatsko uključivanje motora s unutarnjim izgaranjem.

  • Režim MAX eDrive

    U režimu MAX eDrive – posve električnom načinu rada – električni pogon nudi najveću snagu. Vozač može papučicu gasa posve pritisnuti bez automatskog paljenja motora s unutarnjim izgaranjem, a vozilo postiže najveću brzinu od 120 km/h. Kad je potrebno više pogonske snage, motor s unutarnjim izgaranjem može se u svakom trenutku uključiti ručicom mjenjača ili pritiskom papučice gasa do poda.

  • Režim nadzora baterije

    U režimu nadzora baterije vozilo pokreće samo motor s unutarnjim izgaranjem, a baterija se puni do razine koju odredi vozač. Pohranjena električna energija čuva se za vožnju na električni pogon.

  • Predviđanje potrošnje energije

    Kad se u navigacijski sustav unese odredište putovanja, sustav previđanja potrošnje energije analizira planiranu rutu koristeći se s poznatim podacima poput ograničenja brzine, ali i informacije u stvarnom vremenu o trenutačnoj prometnoj situaciji. Sustav tada vrlo učinkovito iskorištava električni pogon u skladu s prometnom situacijom, ali bateriju čuva ponajprije za dijelove puta u kojima se to najviše isplati, primjerice gradsku vožnju.

PUNJENJE.

Bez obzira na to punite li vozilo na običnoj kućnoj mrežnoj utičnici ili preko BMW iWallboxa, jednog od uređaja iz široke palete proizvoda i usluga 360° ELECTRIC, postupak ne može biti jednostavniji. Na putovanju su vam dostupne brojne javne postaje za punjenje ChargeNow.

  • Punjenje kod kuće

    Vozilo se kod kuće može puniti na običnoj mrežnoj utičnici napona 230 volti, a kako bi ga se napunilo „do vrha” potrebno je oko četiri sata. Priključak za punjenje na automobilu smješten je ispod poklopca na lijevom prednjem boku vozila. Za punjenje je potreban samo isporučeni kabel koji se sigurno i bez zauzimanja mnogo mjesta sprema u za to predviđeno mjesto u lijevom stražnjem dijelu prtljažnika. Posebna brtva štiti priključak i utikač od oborina. Umjesto obične utičnice može se uporabiti posebna zidna postaja za punjenje, tzv. zidna kutija („Wallbox”). Uređaj nudi veću jačinu struje, pa je punjenje mnogo brže. Napunjenost visokonaponske baterije očitava se iz različitih boja indikatorskog LED svjetlosnog prstena ili preko posebne aplikacije iz ponude BMW ConnectedDrive. Ovisno o različitim čimbenicima, primjerice jačini struje na priključku, uključenim potrošačima u automobilu tijekom punjenja i uporabi Wallboxa, potpuno punjenje posve prazne baterije traje oko 2,75 sati. Dok se baterija vozila puni, istodobno se putnička kabina može grijati ili hladiti. U gradskoj vožnji uglavnom se vozi samo na električnu energiju pa su putni troškovi znatno smanjeni.

  • Punjenje na javnim punionicama

    Baterija vozila može se puniti na kućnoj mrežnoj utičnici isporučenim kabelom ili na javnim punionicama posebnim kabelom koji se može kupiti kao dodatna oprema za BMW. Tako poslije obavljene kupnje vozač može vožnju bez ikakvih lokalnih emisija nastaviti s „punim spremnikom”. Priključak za punjenje na automobilu smješten je ispod poklopca na prednjem lijevom boku vozila. Za punjenje je potreban samo isporučeni kabel koji se sigurno i bez zauzimanja mnogo prostora sprema na za to predviđeno mjesto u prtljažniku iznad lijevog blatobrana. Za punjenje na javnim punionicama potreban je poseban BMW-ov kabel. Trajanje punjenja ovisi o nekoliko čimbenika, primjerice jačini struje i broju aktivnih potrošača struje u vozilu.
    Posebna brtva štiti priključak i utikač od oborina. LED svjetlosni prstenovi na priključku vozila omogućuju nadzor punjenja. Navigacijski sustav i aplikacija iz ponude BMW ConnectedDrive pružaju vozaču informacije o lokaciji i raspoloživosti odgovarajućih postaja za punjenje.
    Autorizacija na postaji za punjenje i mjesečna naplata troškova energije može se provesti posebnom karticom ChargeNow iz ponude BMW-ovih mobilnih usluga.
    Napomena: ChargeNow se naplaćuje i dio je usluge 360° ELECTRIC.

POVEZIVOST.

Sa svojim ste BMW-om uvijek povezani: osim BMW-ovih daljinskih usluga poput daljinskog zaključavanja, preko pametnih telefona (iOS ili Android) dostupne su brojne funkcije specifične za hibridna vozila. Tako uvijek imate pregled nad potrošnjom goriva i učinkovitošću vašeg BMW-a serije 7 s pogonom eDrive. Brojne BMW-ove usluge mogu se iskoristiti u vozilu, ali i izvan njega.

  • Aplikacija My BMW Remote

    Aplikacija BMW ConnectedDrive za iOS i Android prikazuje podrobne informacije o stanju vašeg vozila – primjerice njegovu lokaciju, razinu napunjenosti baterije i preostali doseg.
    Punjenje se može daljinski nadzirati tjednim tajmerom, a temperatura putničke kabine na vrijeme zagrijati ili ohladiti za sljedeće putovanje. Odredišta, zanimljiva mjesta i lokacije postaja za punjenje vozilu mogu se poslati izravno iz aplikacije.
    Aplikacija BMW ConnectedDrive također mjeri učinkovitost svakog putovanja i nudi korisne savjete, primjerice kako voziti učinkovitije i tako povećati doseg.

  • Klimatizacija

    Uđite u ugodno rashlađenu kabinu ljeti ili zagrijanu zimi – to omogućava stacionarni klima-uređaj BMW-a 740/Le. Zahvaljujući električnom rashladnom kompresoru i električnoj grijalici bez spremnika za gorivo, automatski klima-uređaj radi gotovo bešumno, čak i kad je motor ugašen. Za svaki dan u tjednu mogu se namjestiti tri vremena polaska.
    Pola sata prije planiranog polaska inteligentan nadzorni sustav na odabranu temperaturu uključuje grijanje i hlađenje te sustav ventilacije. Sustavom se upravlja iDrive Controllerom u automobilu, odnosno, vrlo praktično, pametnim telefonom s instaliranom aplikacijom BMW ConnectedDrive.
    Ako je visokonaponska baterija dovoljno puna, stacionarni klima-uređaj radi bez obzira na to puni li se vozilo na vanjskom priključku ili ne.

Potrošnja goriva i emisije CO2.

Potrošnja goriva i emisije CO2 za modele BMW serije 7 s benzinskim ili dizelskim motorima*:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 12,6 do 4,5
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 299 do 119

 

Potrošnja goriva i emisije CO2 za modele BMW serije 7 iPerformance**:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,3 do 2,1
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 53 do 49
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 13,0 do 12,5

 

Potrošnja goriva, emisije CO2 i potrošnja energije za BMW 740Le**:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,1
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 49
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 12,5

 

* Za pojedine modele navedene vrijednosti su vjerojatne tehničke specifikacije.
** Navedene vrijednosti su vjerojatne tehničke specifikacije.

 

Modeli BMW iPerformance 740e, 740Le i 740 Le xDrive bit će dostupni od 2016.

 

Podaci o potrošnji goriva, emisijama CO2 i potrošnji energije ovise o dimenzijama naplataka i odabranih guma.

 

Dodatne informacije o službenim podacima potrošnje goriva i emisije CO2 za nove automobile pronađite u brošuri “Vodič kroz potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova vozila”, koju besplatno možete dobiti na svim prodajnim mjestima te od tvrtke DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Njemačka.