PREGLED BMW SERIJE 5.

BMW serija 5 nastavlja koncept “nove klase”: dinamična vozila modernog dizajna, opremljena tehnološkim inovacijama, snažnim motorima i značajkama udobnosti iz luksuzne klase. Već pola stoljeća optički elementi poput dvostruke rešetke ili "Hofmeisterovog pregiba" na C stupu su elementi koji definiraju stil i zaštitni znak sportske poslovne limuzine. BMW serija 5 također je prvo vozilo iz BMW-a koje uvodi novu nomenklaturu različitih serija. Prva brojka označava seriju, druge dvije daju informacije o motoru. Sve buduće serije koriste ovaj sustav imenovanja. Godine 1975. BMW serija 3 usvojila je ovaj princip, 1976. BMW serija 6, a 1977. BMW serija 7.

Pročitajte više

5 KARAKTERISTIKA BMW SERIJE 5.

  • 01 Impresivna dinamika vožnje
  • 02 Elegantna, moderna optika
  • 03 Udoban i elegantan interijer
  • 04 Pionirske tehnologije
  • 05 Najbolja poveznica na sve usluge zahvaljujući BMW ConnectedDrive
BMW 5 Series Sedan, models from 6 generations standing

A BRIEF HISTORY OF THE BMW 5 SERIES.

Half a century of the BMW 5 series – the vehicle is a pioneer of its class from the outset and represents the pinnacle of business sedans throughout the world. Find out more about the history of the BMW 5 series.

Pročitajte više

A BRIEF HISTORY OF THE BMW 5 SERIES.

PRVA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW 520 (E12) tročetvrtinski pogled sprijeda u mirovanju

(BMW E12)

Godine 1972. na tržište dolazi prvo vozilo koje je stvorila legenda dizajna Paul Bracq za BMW. BMW serija 5 već pokazuje sve značajke koje će i u budućnosti odlikovati limuzinu više srednje klase: upečatljivu rešetku hladnjaka s dvostrukim prednjim svjetlima, produženu siluetu, pogon na stražnje kotače tipičan za BMW. Uz ove karakteristike je i ovjes, kombinacija atletizma, sigurnosti i udobnosti. Unutar kokpita prevladava stroža funkcionalnost, a ne fantastični detalji. Interijer nadahnjuje haptično impresivnim materijalima i svojim karakteristikama udobnosti.

Sljedeće godine na tržištu se pojavljuju snažniji motori: BMW 525 sa 107 kW (145 KS), zatim BMW 528 s motorom od 121 kW (165 KS).

Od modela godine 1977., proces faceliftinga koji se provodi za sva vozila dovodi do blagog podizanja poklopca motora od bubrežne maske do vjetrobranskog stakla, povećanja stražnjih svjetala i opremanja 6-cilindarskih modela BMW 525 i 528 s dvostruki karburatori. To dovodi do povećanja snage za vozila. S nešto manje od 700.000 proizvedenih vozila, proizvodnja prestaje pojavom nasljednika BMW serije 5 (E28).

Razdoblje proizvodnje: 1972 – 1981
Motori: 1,8 – 3,5 litara (66 – 160 kW, 90 – 218 KS), 4- i 6-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.620 mm/1.690 mm/1.425 mm

DRUGA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW serije 5 limuzina (E28) tročetvrtinski pogled s boka u mirovanju

(BMW E28)

Model nasljednik prve BMW serije 5 prvenstveno se razlikuje po daljnjem tehnološkom razvoju prve generacije. Dizajn postaje jasniji, precizniji i, uglavnom zbog podizanja stražnjeg dijela, aerodinamičniji. Tipični prednji dio ostaje nepromijenjen s dvostrukim prednjim svjetlima u rešetki hladnjaka. Nove tehničke inovacije kao što su ABS, zračni jastuk, elektronička kontrola motora, katalizatori ispušnih plinova ili ugrađeno računalo postaju dostupni po prvi put. Gotovo svi motori sada imaju višestruko ubrizgavanje.

Godine 1983. prvi model BMW serije 5 opremljen je dizel motorom: BMW 524td proizvodi 85 kW (115 KS) i najbrža je dizel limuzina na svijetu u to vrijeme.

Godine 1985., uz BMW M535i, prvi BMW M5 postaje dostupan i osniva liniju sportskih limuzina kako bi pokazao da iznimne performanse u vožnji ne moraju biti ekskluzivna domena egzotičnih sportskih automobila. Proizveden u potpunosti ručno, BMW M5 ima isti redni 6-cilindarski motor zapremine 3,5 litara kao BMW M635Csi i snagom od 210 kW (286 KS). Istovremeno, njegovo podcjenjivanje stvara dostojanstven izgled.

M varijante E12 bile su dostupne od BMW M GmbH u malom broju još 1974. godine. Ovaj razvoj kulminira u BMW-u M535i. Sa svojim velikim prednjim spojlerom i 6-cilindričnim motorom od 160 kW (218 KS), postavlja vrhunske ocjene u pogledu izgleda i sportskih performansi.

Sve do kraja 1987. više od 722.000 vozila iz BMW serije 5 (E28) napustilo je tvornicu.

Razdoblje proizvodnje: 1981 – 1987
Motori: 1,8 – 3,5 litara (66 – 210 kW, 90 – 218 KS), 4- i 6-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.620 mm/1.700 mm/1.415 mm

TREĆA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW M limuzina (E34) tročetvrtinski pogled sprijeda u vožnji

(BMW E34)

BMW serija 5 (E34) predstavljen javnosti u siječnju 1988. znatno je veći i širi od svog prethodnika: jasno poboljšana aerodinamika s Cw vrijednošću od 0,30 osigurava da svi modeli s benzinskim motorima BMW serije 5 mogu putovati brže od 200 km/h. Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku i gotovo optimalnoj raspodjeli težine 50:50 na prednju i stražnju osovinu, vozilo impresionira svojim sportskim i dinamičnim voznim karakteristikama – od BMW-a 518i s 4 cilindra do BMW-a M5 sa svojih 232 kW ( 315 KS), koji također postaje dostupan tijekom godine lansiranja.

Godine 1991. BMW serije 5 Touring iznenadio je vozače: po prvi put se pojavio BMW-ov karavan u srednjem executive segmentu. Jedan poseban naglasak je stražnji prozor koji se otvara neovisno o vratima prtljažnika. Iste godine vrata dobivaju zaštitu od bočnih udara za veću sigurnost.

1992. godine na tržište dolazi prvi BMW serije 5 s pogonom na sve kotače, odnosno BMW 525iX. I još jedan prvi je opremanje modela BMW serije 5 V8-cilindričnim motorima. U BMW-u 530i i BMW-u 540i, ovi se motori ističu zbog svojih posebno uglađenih karakteristika. BMW M5 zadržava linijski 6-cilindarski pogonski agregat. Međutim, njegov je obujam povećan na 3,8 litara, što rezultira povećanjem snage na 250 kW (340 KS). Sada snažniji BMW M5 također postaje dostupan u verziji Touring.

Proizvodnja limuzine je prekinuta 1995. godine, dok se prodaja BMW-a serije 5 Touring nastavlja do 1996. godine. Isporučeno je ukupno 1,3 milijuna jedinica vozila.

Razdoblje proizvodnje: 1988 – 1996
Motori: 1,8 – 4,0 litara (83 – 250 kW, 113 – 340 KS), 4-, 6- i 8-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.720 mm/1.751 mm/1.412 – 1.421 mm

ČETVRTA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW serije 5 limuzina (E39) tročetvrtinski pogled s boka u mirovanju

(BMW E39)

Unatoč većim dimenzijama, težina karoserije BMW-a serije 5 (E39) ostaje identična. To je zbog povećane upotrebe aluminija, pri čemu se ovjes uglavnom sastoji od ovog laganog metala. Otpor na torziju također se značajno povećava. Osim toga, BMW serije 5 (E39) dostupan u prodajnim salonima od 1995. ima izvanrednu zaštitu od hrđe – više od tri četvrtine karoserije je vruće pocinčano. U kombinaciji s brojnim detaljima, elegantan dizajn daje rekordni koeficijent otpora, što ga čini najboljim u svojoj klasi. Može se isporučiti do deset zračnih jastuka kao jamstvo sigurnosti.

Od 1997. godine, BMW serije 5 Touring također je dostupan u ovoj gami. A 1998. godine nova tehnologija ima svoj debi u dizelskim motorima: s prvim rednim 6-cilindarskim common rail agregatom, BMW postavlja svjetske standarde u pogledu performansi i učinkovitosti dizelskih motora koji će trajati godinama. Moderni motori nadahnjuju svojim performansama i uglađenim radom, od 4-cilindričnog dizela do iznimno snažnog V8-cilindričnog agregata sa 294 kW (400 KS) u BMW-u M5.

Revizija modela BMW serije 5 iz 2000. donosi svjetla za vožnju koja se i danas koriste u obliku prstena oko prednjih svjetala; uvedena su i okrugla svjetla za maglu umjesto dosadašnjih kutnih modela. S više od 1,48 milijuna isporučenih vozila (uključujući 266.000 Touring modela), BMW serije 5 postavlja novi prodajni rekord do kraja proizvodnje 2004. godine.

Razdoblje proizvodnje: 1995 – 2004
Motori: 2,0 – 5,0 litara (85 – 294 kW, 115 – 400 KS), 4-, 6- i 8-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.775 – 4.805 mm/1.800 mm/1.435 – 1.445 mm

PETA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW serije 5 limuzina (E60) tročetvrtinski pogled sprijeda u vožnji

(BMW E60, E61)

Dizajn BMW-a serije 5 Limuzina (E60/60) dostupan od 2003. sa svojim karakterističnim oblicima potječe pod vodstvom Chrisa Banglea. Naizmjenične konkavne i konveksne ravnine stvaraju jedinstvenu međusobnu igru ​​svjetla i sjene, moćnu i dinamičnu. Koncept rada također je preuzet od BMW-ove luksuzne limuzine, omogućujući vozaču da kontrolira različite sustave BMW-a serije 5 pomoću iDrive-a. Ovo je opcionalno dostupno s Head-Up zaslonom, koji projicira najvažnije informacije relevantne za putovanje izravno u vozačevo vidno polje na vjetrobranskom staklu.

Novi BMW serije 5 limuzina je veća i prostranija od prethodnog modela, iako nije ništa teža, ali zapravo do 75 kg lakša ovisno o modelu. Jedan od čimbenika zaslužnih za to je aluminijski prednji dio koji smanjuje težinu, koji u kompozitnom dizajnu s preostalom čeličnom karoserijom predstavlja korak koji postavlja trendove u konstrukciji karoserije.

Opcionalno su dostupna prilagodljiva svjetla za zavoje i kočnice. Također je debitirao u BMW seriji 5, uz Dynamic Drive stabilizaciju kotrljanja, aktivni tempomat (ACC). U kombinaciji sa sportskim ovjesom, to omogućuje dinamiku vožnje koja je jedinstvena u ovoj klasi. Redni 6-cilindarski motori impresioniraju kao dizelaši sa common rail tehnologijom i u benzinskoj verziji s Bi-VANOS-om.

Od početka 2005., sada aktualni BMW M5 dolazi na tržište s ogromnim 5-litrenim V10 motorom koji isporučuje 373 kW (507 KS). Dinamična sportska limuzina dostupna je u modelima Sedan i Touring, što je čini jednim od najbržih karavana na svijetu.

2007. godine izgled vozila je moderniziran izmjenama rasvjete i branika kao i remontiranim iDrive sustavom.

Razdoblje proizvodnje: 2003 – 2010
Motori: 2,0 – 5,0 litara (120 – 373 kW, 163 – 507 KS), 4-, 6-, 8- i 10-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.841 – 4.855 mm/1.846 mm/1.468 – 1.512 mm

BMW SERIJE 5 GRAN TURISMO.

BMW serije 5 Gran Turismo (F07) tročetvrtinski pogled sprijeda u vožnji

(BMW F07)

Paralelno s BMW serijom 5, BMW definira potpuno novi segment vozila: BMW serije 5 Gran Turismo objedinjuje značajke limuzine, fleksibilno upotrebljivog Sports Activity Vehicle (SAV) i klasičnog Gran Turisma. Automobil kombinira eleganciju, izdašnu i prostranu razinu udobnosti i dinamiku vožnje tipične za BMW.

Linija krova nalik kupeu i prošireni bočni pogled u skladu su s velikom BMW-ovom rešetkom na bubrezima sprijeda i širokim izgledom straga postignutim stražnjim svjetlima u obliku slova L i vodoravno poravnatim konturama. Zbog inačica motora i standardne značajke Dynamic Driving Control i 8-stupanjskog automatskog mjenjača, BMW serije 5 Gran Turismo nudi vrhunsku razinu dinamike i učinkovitosti. Ovjes impresionira tehničkim inovacijama kao što su prednja osovina s dvostrukom rukom, kao i integrirana stražnja osovina V i opcijski integrirano aktivno upravljanje.

Unutra čeka iznenađenje u obliku velikodušnih dimenzija i svestranog prostora s povišenim položajem sjedenja i velikim prozorskim staklima. Odabrani materijali zaokružuju luksuzni ambijent. Zahvaljujući BMW iDrive, vozač uvijek ima jasan pregled opsežnih funkcija BMW-a serije 5 Gran Turismo, kao što je BMW Connected Drive (opcija) sa sustavima pomoći kao što su upozorenje na napuštanje trake, BMW Night Vision i duga svjetla pomoćnik. Osim toga, sustav nudi BMW Online i BMW Teleservices putem internetske veze.

Razdoblje proizvodnje: 2009 – 2017
Motori: 2,0 – 4,4 litre (135 – 330 kW, 184 – 450 KS), 4-, 6- i 8-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.998 mm/1.901 mm/1.559 mm

ŠESTA GENERACIJA BMW SERIJE 5.

BMW 518d limuzina (F10 LCI) tročetvrtinski pogled s boka u vožnji

(BMW F10, F11)

Najuspješnija generacija BMW-a serije 5, s više od dva milijuna prodanih modela, dolazi na tržište 2010. godine. Sportski i elegantan dizajn, čisto zadovoljstvo u vožnji tipično za BMW i veliki broj inovativnih tehnologija osiguravaju vrhunsku poziciju za vozilo u segmentu poslovnih limuzina.

Automobil se može naručiti s inteligentnim BMW xDrive sustavom pogona na sve kotače, koji raspoređuje pogonsku silu na kotače prema specifičnoj situaciji. V8-cilindrični motor s BMW Twin Power Turbo snage 300 kW (407 KS) najsnažniji je benzinski motor. Njegov pandan među dizel agregatima je redni 6-cilindarski s 220 kW (300 KS). U rujnu 2010. BMW serije 5 M paket postaje dostupan za pružanje sportskih poboljšanja za BMW seriju 5 kako iznutra tako i izvana. Uz M Sport ovjes, M aerodinamički paket i M aluminijske naplatke, vozilo ostavlja posebno snažan dojam. Unutrašnjost poboljšavaju sportska sjedala u M dizajnu uz M kožni upravljač, M ručicu mjenjača i M unutarnje obloge. 

Facelift 2013. uključuje preuređenje dizajna i uključivanje dodatnih opcija motora. Serija sada ima ksenonska prednja svjetla i Bluetooth Hands Free sučelje kao standard.

BMW serije 5 hibrid postaje dostupan od 2016.: BMW 530e iPerformance ima plug-in hibridni motor, što mu omogućuje putovanje bez ikakvih lokalnih emisija. A to je u kombinaciji s karakteristikama tipičnim za BMW: dinamika vožnje, udobnost i učinkovitost.

Production period: 2010 – 2017
Motori: 2,0 – 4,4 litre (105 – 423 kW, 143 – 575 KS), 4-, 6- i 8-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.899 – 5.039 mm/1.860 mm/1.464 – 1.471 mm

SEDMA GENERACIJA BMW-a SERIJE 5.

BMW 530e limuzina (G30) tročetvrtinski pogled sprijeda na punjaču

(BMW G30, G31)

Od 2017. godine BMW serija 5 podiže koncept sportske poslovne limuzine na nove visine. Dizajnom dominiraju tipične BMW proporcije, utjelovljene u dugačkom međuosovinskom razmaku, produženom poklopcu motora i prozračnoj liniji krova. Podržava čiste površine i precizno modelirane konture BMW bubrežna rešetka, izravno povezana s prednjim svjetlima i naglašava širinu vozila.

Moderni motori, učinkoviti i dostupni kao hibridni modeli na zahtjev, proizvode dinamiku vožnje koja je bez premca u svojoj klasi. Dodatni doprinos daju opcijski prilagodljivi ovjes i integrirano aktivno upravljanje.

Napredni sustavi pomoći jamstvo su sigurnosti u kritičnim prometnim situacijama. Profesionalni pomoćnik u vožnji dostupan na zahtjev pruža podršku u situacijama kao što su zadržavanje trake ili zaustavljanje u nuždi.

Facelift za 2020. postavlja jasne naglaske na vanjštinu kao što su redizajnirana rešetka za bubrege, ravnija prednja svjetla s opcijskim laserskim svjetlom i nove boje. Unutra su dostupna nova komforna sjedala, a sustavi pomoći sada nude pomoćnik u nuždi u koridoru i aktivaciju gradskog kočenja.

Razdoblje proizvodnje: 2017 – danas
Motori: 2,0 – 4,4 litre (110 – 467 kW, 150 – 635 KS), 4-, 6- i 8-cilindarski
Duljina/širina/visina: 4.963 – 5.001 mm / 1.868 – 1.903 mm / 1.467 – 1.479 mm

THE EIGHTH GENERATION BMW 5 SERIES.

BMW 5 Series Sedan G60 ICE 2023

(BMW G60)

Novi BMW serije 5 reinterpretira sportski dizajn serije modela osme generacije. Karakteristični elementi dizajna kao što su proporcije tipične za BMW, dugačak međuosovinski razmak, izduženi poklopac motora i fluidna krovna linija predstavljeni su u posebno elegantnom obliku. Izražajni detalji kao što su osvijetljeni BMW bubreg "Iconic Glow", veliki panoramski stakleni krov ili kristalni Interaction Bar daju novom BMW-u serije 5 vlastitu osobnost.

Široka ponuda opcija motora je izvanredna: najnovija generacija BMW-a serije 5 dostupna je s klasičnim benzinskim ili dizelskim motorom, ali i kao potpuno električni BMW i5, plug-in hibrid ili posebno snažan M automobil.

Sigurnost i udobnost prisutni su u svakoj verziji motora. Opsežna pomoć u vožnji i tehnologije povezivanja doprinose tome. Driving Assistant Professional, na primjer, olakšava duga putovanja, dok BMW Live Cockpit Professional povećava pregled informacija relevantnih za vožnju.

Razdoblje proizvodnje: od 2023
Motori: 2,0 litre, elektromotor (120 - 442 kW, 163 - 601 KS), 4 cilindra
Duljina/širina/visina: 5060 mm/1900 mm/1505 - 1515 mm
BMW serije 5 Limuzina : Potrošnja goriva, kombinirani WLTP u l/100 km: 6,4–5,1; Emisije CO2, kombinirani WLTP u g/km: 157–130
BMW i5 Limuzina : Potrošnja energije, kombinirani WLTP u kWh/100 km: 20,6–15,9; Električni domet, WLTP u km: 455–582

BMW rabljena vozila ispred BMW zastupništva

BMW RABLJENA VOZILA.

BMW serije 5 limuzina (G60) tročetvrtinski pogled s boka u vožnji

BMW SERIJE 5 LIMUZINA.

BMW serije 5 limuzina M Automobil (G30) tročetvrtinski pogled sprijeda u vožnji

BMW SERIJE 5 LIMUZINA M AUTOMOBIL.

BMW serije 5 Touring (G31) tročetvrtinski pogled s boka u mirovanju

BMW SERIJE 5 TOURING.

Fuel consumption and CO2 emissions.

BMW serije 5 limuzina:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 6,5–5,1
Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 157–130

 

BMW serije 5 limuzina M automobil:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 10.7
Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 246
 

BMW serije 5 Touring:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 8,3–1,8
Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 189–35

 

BMW serije 5 Touring plug-in hibridi:
Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 2,4–1,8
Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 54–42

 

Službene brojke o potrošnji goriva, emisiji CO2, potrošnji električne energije i električnom dometu određene su u skladu s propisanim mjernim postupkom iu skladu s Uredbom (EU) 715/2007 s izmjenama i dopunama. WLTP brojke uzimaju u obzir svaku dodatnu opremu u slučaju raspona. Za vozila koja su nedavno homologirana od 01.01.2021., službene specifikacije postoje samo prema WLTP-u. Dodatne informacije o NEDC i WLTP metodama mjerenja možete pronaći na www.bmw.de/wltp

Pročitajte više

Fuel consumption and CO2 emissions.

  • BMW serije 5 limuzina:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 10,7–1,7
    Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 246–39

    BMW serije 5 limuzina M automobil:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 10.7
    Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 246

    BMW serije 5 limuzina plug-in hibridi:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 2,3–1,7
    Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 53–39

    BMW serije 5 Touring:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 8,3–1,8
    Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 189–42

    BMW serije 5 Touring plug-in hibridi:
    Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirano): 2,4–1,8
    Emisije CO2 u g/km (kombinirano): 54–42

    Službene brojke o potrošnji goriva, emisiji CO2, potrošnji električne energije i električnom dometu određene su u skladu s propisanim mjernim postupkom iu skladu s Uredbom (EU) 715/2007 s izmjenama i dopunama. WLTP brojke uzimaju u obzir svaku dodatnu opremu u slučaju raspona. Za vozila koja su nedavno homologirana od 01.01.2021., službene specifikacije postoje samo prema WLTP-u. Dodatne informacije o NEDC i WLTP metodama mjerenja možete pronaći na www.bmw.de/wltp