NEMILOSRDNO DINAMIČAN. BESKOMPROMISNO UČINKOVIT.

BMW EfficientDynamics u BMW-u serije 2 Coupé.

Nova serija 2 Coupé jednostavno stalno traži više – više performansi, sportskog duha i toga za oduševiti. Međutim, ovaj je model i vladar superlativa kad pričamo o manje – manje potrošnje i emisije štetnih plinova. Bez obzira izabrali li režim vožnje ECO PRO ili uključili sustav obnove energije kočenja ili automatskog zaustavljanja/kretanja s mjesta, ovaj kupe zna kako maksimalno iskoristiti mjere iz tehnologije BMW EfficientDynamics. Usto, zahvaljujući njegovu aerodinamičnom dizajnu, BMW serije 2 Coupé ponosi se pohvalnim brojkama.

REŽIM VOŽNJE ECO PRO.

Režim vožnje ECO PRO pomaže vozaču smanjiti potrošnju goriva za do 20 posto ovisno o stilu vožnje (prema internim BMW-ovim studijama potrošnje goriva). Dodatne funkcije poput “kotrljanja” (dostupna samo uz mjenjač Steptronic), asistenta za dionicu ceste koja slijedi (Route-Ahead Assistant) i ECO PRO Route (obje dostupne samo uz navigacijski sustav Professional) dodatno pomažu smanjiti potrošnju goriva.
Funkcija kotrljanja otpaja pogonski sklop od motora zbog čega se vozilo “kotrlja” bez dodatnog unosa snage. To se zbiva čim vozač podigne stopalo s papučice gasa na brzinama između 50 i 160 km/h bez kočenja, a pomoć za dionicu koja slijedi ne prepoznaje nikakve promjene u ograničenju brzine.
Pomoću podataka iz navigacijskog sustava sustav pomoći za dionicu koja slijedi može prepoznati zavoje, prometne gužve, ograničenja brzine i izlaze s autoputeva te unaprijed savjetuje vozaču da uspori.
Ovisno o vašem stilu vožnje i prometnim i cestovnim uvjetima, funkcija ECO PRO Route prikazuje najučinkovitiju rutu. Putno računalo prikazuje postotak goriva koje možete uštedjeti uporabom funkcije ECO Pro Route.

AERODINAMIKA.

Dizajn cijelog vozila svjedoči o filozofiji kojom se vodi BMW EfficientDynamics. Njegova aerodinamična silueta iznimno smanjuje otpor zraka u vožnji. Prednja maska upečatljivo je obilježje dizajna koja utjelovljuje filozofiju sustava BMW EfficientDynamics. Ugrađene zračne zavjese usmjeravaju zrak kroz dva okomita otvora za zrak i duž lukova prednjih kotača. Ubrzani protok zraka stvara svojevrsnu 'zavjesu' s bočne strane kotača. Ove inovativne tehnologije smanjuju turbulenciju i otpor zraka, što dovodi do značajne uštede goriva. Ravni pokrov podvozja, koji također i štiti prostor motora, još je jedna pojedinost koja uvelike poboljšava aerodinamičnost vozila. Ovi novi elementi ne samo da donose velike prednosti po pitanju aerodinamike, već i pružaju zvučnu izolaciju i poboljšavaju zaštitu vozila od korozije.

FUNKCIJA AUTO START-STOP.

Funkcija Auto Start-Stop jamči da se gorivo troši samo dok automobil doista vozi. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nađe u prometnoj gužvi, funkcija Auto Start-Stop štedi gorivo isključivanjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je maknuo stopalo s papučice spojke (ručni prijenos) ili je zakočio do mirovanja (automatski prijenos).
Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija Auto Start-Stop uključena. Čim vozač ubaci mjenjač u brzinu (ručni prijenos) ili skine stopalo s papučice kočnice (automatski prijenos), motor se automatski pokreće.
Funkcija Auto Start-Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne aktivira ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana/ohlađena, napon akumulatora prenizak ili vozač skreće upravljač.
Središnje računalo uključuje motor kad je potrebno, čak i ako automobil miruje. Primjerice ako se automobil pokrene ili se vjetrobran zamagli. Pritiskom na gumb funkcija Auto Start-Stop može se u svakom trenutku isključiti.

OBNAVLJANJE ENERGIJE KOČENJA.

Pri svakom se kočenju stvara kinetička energija, a sve donedavno ta se energija gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Njime se zauzdava energija koja se stvara pri svakom kočenju ili kad vozač skine stopalo s papučice gasa i zatim se pretvara u električnu energiju. Tom se energijom puni akumulator automobila. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi, što smanjuje opterećenje tog sklopa. Rezultat su smanjena potrošnja i veća pogonska snaga – klasična obilježja tehnologije BMW EfficientDynamics.

Osmerostupanjski mjenjač Steptronic

OSMEROSTUPANJSKI MJENJAČ STEPTRONIC.

Osmerostupanjski Steptronic mjenjač podiže ljestvicu glede dinamičkih performansi I učinkovitosti te je ključan čimbenik tehnologije BMW EfficientDynamics. Posebno dobro ugođeno stupnjevanje brzina osigurava optimalnu iskorištenost snage, kako pri malim, tako i pri velikim brzinama. Tako se znatno smanjuje potrošnja goriva, dok se vozaču omogućuje da uživa u poboljšanim sportskim osobinama i dinamičkim performansama. Dodatni stupnjevi prijenosa smanjuju broj okretaja motora, posebice pri velikim brzinama, čime se smanjuje i potrošnja goriva i buka motora.
Konverterska spojka također pomaže – čak i ako se automobil prebaci na ručni način rada. Zajedno s brzim prijelazima između različitih brojeva okretaja te precizno ugođenim prijenosom, spojka omogućuje vrlo visoku razinu udobnosti kod mijenjanja brzina te znatno smanjuje razinu buke.
Zahvaljujući osmerostupanjskom Steptronic mjenjaču iz tehnologije BMW EfficientDynamics sad je moguće aktivno povećati performanse u vozilima s novom funkcijom Predictive Drive Train iz paketa nadzora doživljaja vožnje. U režimu vožnje Sport sustav upravljanja prijenosom rabi podatke iz navigacijskog sustava kako bi omogućio reakcije motora koje su još dinamičnije i izravnije ovisno o obilježjima rute. Kako i sam naziv navodi, režim vožnje Comfort nudi udobniji program prebacivanja stupnjeva uz manje prebacivanja brzina.

INDIKATOR OPTIMALNE PROMJENE STUPNJA PRIJENOSA.

Indikator optimalne promjene stupnja prijenosa

INDIKATOR OPTIMALNE PROMJENE STUPNJA PRIJENOSA.

Pravodobne i optimalne promjene brzina mogu pomoći pri uštedi goriva, osobito kod gradske vožnje, ali i duljih putovanja. Prebacujete li brzinu u najboljem trenutku, potrošnja se smanjuje – sustav elektroničkog nadzora motora najučinkovitiji stupanj prijenosa izračunava prema uvjetima u prometu i broju okretaja. Paljenje strelice na informacijskom zaslonu savjetuje kad bi bilo učinkovitije prebaciti u viši ili niži stupanj prijenosa. Sustav prepoznaje snažno ubrzavanje pa će prelazak u viši stupanj prijenosa tada preporučiti na većem broju okretaja motora. Usporedni testovi pokazali su da vozila s indikatorom optimalne promjene stupnja prijenosa troše otprilike četiri posto manje goriva.