Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 1 (5 vrata)

VIŠE UŽITKA PO LITRI GORIVA.

Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 1 (5 vrata).

VIŠE UŽITKA PO LITRI GORIVA.

Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 1 (5 vrata).

Svojim živim, energičnim duhom, BMW serije 1 jednostavno je idealan za gradsku vožnju. Motori BMW TwinPower Turbo i opcijski osmerobrzinski automatski mjenjač Steptronic jamče da za tren oka postiže najbolji ritam. Režim vožnje ECO PRO omogućava iskorištavanje svih zaliha učinkovitosti. Sve u svemu, riječ je o idealnom partneru – munjevito brzom kad je riječ o ubrzanju, vrlo opuštenom govorimo li o potrošnji goriva.

VIŠE UŽITKA PO LITRI GORIVA.Vozna dinamika i učinkovitost BMW-a serije 1 (5 vrata).

Svojim živim, energičnim duhom, BMW serije 1 jednostavno je idealan za gradsku vožnju. Motori BMW TwinPower Turbo i opcijski osmerobrzinski automatski mjenjač Steptronic jamče da za tren oka postiže najbolji ritam. Režim vožnje ECO PRO omogućava iskorištavanje svih zaliha učinkovitosti. Sve u svemu, riječ je o idealnom partneru – munjevito brzom kad je riječ o ubrzanju, vrlo opuštenom govorimo li o potrošnji goriva.

Tehnologije BMW Efficientdynamics

TEHNOLOGIJE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Tehnologije BMW EfficientDynamics omogućavaju vam da još bolje iskoristite svaku litru goriva: bolje performanse, veća učinkovitost i još više zadovoljstva u vožnji Tehničke inovacije koje pridonose smanjivanju potrošnje uz istodobno povećanje zadovoljstva u vožnji znače da je nepatvorena dinamika standardni sastojak svakog BMW-a.

  • BMW 116d EfficientDynamics Edition.

    BMW 116d EfficientDynamics Edition raspolaže 1,5-litrenim dizelskim trocilindarskim motorom BMW TwinPower Turbo koji, kad je riječ o učinkovitosti, postavlja nove standarde. Motor stvara 85 kW (116 KS) na 4000 o/min te između 1750 i 2250 o/min isporučuje najveći okretni moment od 270 Nm. To BMW-u 116d EfficientDynamics Edition omogućava da s mjesta do 100 km/h ubrza za 10,4 sekunde. Kombinirana potrošnja goriva je samo 3,8 do 3,4 litre na 100 km, uz emisiju CO2 od samo 101 do 89 g/km – što je izvanredna potvrda tvrdnje o iznimnoj učinkovitosti motora.
    Dizelski trocilindarski motor BMW TwinPower Turbo od 1,5 litre usto se diči iznimnim reakcijama, čak i na niskim okretajima, a i vrlo je uglađena rada. Gorivo se ubrizgava sustavom sa zajedničkim vodom (CommonRail), a performansama uvelike pridonosi turbopunjač s promjenjivom geometrijom turbine. Izvanredna učinkovitost posljedica je i niza aerodinamičkih zahvata, među njima i aerodinamički optimirani 16-inčni lakometalni kotači te električni upravljani otvori za hlađenje motora koji se po potrebi otvaraju i zatvaraju.

Turbomotori BMW Twinpower

TURBOMOTORI BMW TWINPOWER.

Zahvaljujući tehnologiji BMW TwinPower Turbo, inovativna nova generacija BMW-ovih benzinskih i dizelskih motora iz palete BMW EfficientDynamics već na niskim okretajima nudi odlične performanse i brze reakcije, a sve to uz izvanredno nisku potrošnju goriva i emisije CO2. Poboljšana učinkovitost i optimalna dinamika jamče zamjetno veće zadovoljstvo u vožnji.
Glavne značajke benzinskih motora su inovativna tehnologija turbopunjača, posve promjenjiv nadzor ventila Valvetronic s dvostrukim VANOS-om te visokoprecizno ubrizgavanje goriva. Sve to omogućava izvanrednu isporuku snage i poboljšanu učinkovitost. U dizelskim motorima promjenjiva je geometrija turbine povezana s najnovijom generacijom dobave goriva zajedničkim vodom (CommonRail). Takvo optimirano izgaranje pridonosi smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2.

8-stupanjski mjenjač steptronic

8-STUPANJSKI MJENJAČ STEPTRONIC.

Automatski mjenjač Steptronic s osam stupnjeva prijenosa postavlja nove standarde dinamičkih performansi i učinkovitosti te je ključni element tehnologija BMW EfficientDynamics. Osobito kratki mjenjački rasponi dopuštaju isporuku maksimalne snage na svim brzinama. Tako se uvelike smanjuje potrošnja goriva, a vozač istodobno može više uživati u sportskoj i dinamičnoj vožnji. Broj okretaja motora je smanjen, posebice na velikim brzinama, a tako se smanjuju i potrošnja goriva te buka motora.
Performansama pridonosi i pretvaračka spojka – čak i kad se stupnjevi prijenosa mijenjaju ručno. Brze promjene mjenjačkih stupnjeva i fino ugađanje prijenosa jamče iznimno glatke promjene.
Ugrađene funkcije – primjerice predvidljivi pogonski sklop, stalno praćenje kretanja vozila i prometne situacije - uvelike utječu na način na koji mjenjač prebacuje stupnjeve prijenosa. Neovisno o odabranom režimu rada, sustav uvijek odabire najpovoljniji stupanj prijenosa. Mjenjačka nadzorna jedinica povezana je s navigacijskim sustavom, pa tako pogon, ovisno o ruti, bira sportskiji režim s bržim reakcijama (SPORT) ili režim za udobniju vožnju s manje promjena (COMFORT).

ČISTOKRVNI SPORTAŠ.

M Performance BMW M135i po svemu je najsportskija inačica BMW-a serije 1. Voznu dinamiku poboljšavaju značajke poput promjenjivog sportskog upravljanja, ovjesa M Sport ili prilagodljivog M ovjesa.

  • BMW M135i

    BMW M135i sinonim je za nepatvoren užitak u vožnji i izvanrednu voznu dinamiku. Njegov visokoturažni redni šesterocilindarski benzinski motor BMW M Performance TwinPower Turbo zapremnine 3,0 litre nudi 240 kW (326 KS) na 5800, pa automobil od 0 do 100 km/h ubrza za samo 5,1 sekundu (Steptronic: 4,9 s, xDrive: 4,7 sekundi). Usto stvara nevjerojatno dojmljiv zvuk, a zahvaljujući okretnom momentu od 450 Nm i potisak koji utiskuje u sjedala.
    Podvozje je 10 milimetara niže, s tvrđim i sportskije namještenim amortizerima jedinstvenim za modele M, pa punu snagu motora u svakom trenutku sigurno prenosi na cestu. Kočnice M Sport s prepoznatljivim plavim čeljustima i logotipom “M” jamče najkraći zaustavni put, čak i kad se BMW vozi na granicama svojih mogućnosti. Izvanredne reakcije posebno ugođenog promjenjivog sportskog M upravljača vozaču nude povratne informacije potrebne za sigurnu vožnju u svim cestovnim uvjetima. Aerodinamički M paket s karakterističnim otvorima za zrak na prednjem dijelu vozila, posebni 18-inčni M lakometalni kotači s Performance gumama i dvije ispušne cijevi pridonose performansama i izgledu te uistinu dojmljive izvedbe BMW-a serije 1.
    Kad je riječ o unutrašnjosti vozila, jedinstvene M gazišta na pragovima, M sportska sjedala, M kožnati upravljač te posebno osmišljeni i načinjeni M instrumenti ukazuju na dinamičko naslijeđe vozila.

     

    Potrošnja goriva/emisije CO2
    Podaci za BMW M135i (5 vrata)
    Kombinirana potrošnja goriva:
    8,0 l/100 km
    [7,5 l/100 km]
    Kombinirane emisije CO2:
    188 g/km
    [175 g/km]

     

    Vrijednosti izvan zagrada odnose se na osnovni model sa serijskim mjenjačem; vrijednosti u zagradama na model s opcijskim mjenjačem (vidi posebnu opremu).
    Podaci za potrošnju goriva i emisiju CO2 ovisni su o dimenzijama odabranih kotača i guma.
    Dodatne informacije o službenim podacima potrošnje goriva i emisije CO2 za nove automobile pronađite u brošuri “Vodič kroz potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova vozila”, koju besplatno možete dobiti na svim prodajnim mjestima te od tvrtke DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Njemačka.

  • Promjenjivo sportsko upravljanje

    Promjenjivo sportsko upravljanje sa sustavom Servotronic omogućava izravne i brze reakcije upravljača te olakšava njegovo zakretanje. Sustav na kut upravljača reagira različitim omjerima upravljača, neovisno o trenutačnoj brzini vozila. Tako se smanjuje potreba za širokim pokretima upravljačem kad se skreće pod osobito velikim kutovima. Zasluge za to valja pripisati promjenjivom servosustavu koji djeluje neovisno o brzini vozila. Na taj način uvelike povećava agilnost i poboljšava upravljanje pri brzoj vožnji oštrim zavojima ili pri naglim skretanjima za zaobilaženje prepreka. Također olakšava parkiranje i manevriranje vozilom. Pri malim kutovima upravljača sustav osigurava odličnu stabilnost zadržavanja smjera te vrlo visoku razinu preciznosti upravljanja.

  • Ovjes M Sport

    Ovjes M Sport karakteriziraju sportske postavke ovjesa, a na modelima samo sa stražnjim pogonom obuhvaća podvozje spušteno za oko 10 milimetara. Opruge amortizera su kraće, amortizeri tvrđe namješteni, baš kao i stabilizatori ovjesa. Sve to znači izravniji dodir s cestom koji omogućava osobito dinamičan način vožnje.

  • Prilagodljivi M ovjes

    Prilagodljivi M ovjes spušten je deset milimetara više pa poboljšava dinamičke mogućnosti vozila. Karakteristike ovjesa odabiru se kontrolom doživljaja vožnje u skladu sa stilom što vam se u tom trenutku najviše sviđa – od udobnog do ekstremno sportskog. Što god odabrali, elektronički nadzirani amortizeri prilagodljivog M ovjesa u djeliću se sekunde prilagođavaju trenutačnim uvjetima na cesti. Sustav se također služi brojnim senzorima i mjeri vibracije kotača i brzinu vozila kako bi postigao optimalnu amortizaciju i sigurnost vožnje.
    Za opuštenu vožnju predviđen je režim COMFORT. U režimu SPORT ovjes postaje zamjetno sportskiji s mnogo tvrđim amortizerima. Za najsportskiju vožnju najbolji je izbor režim SPORT+: uključuje se dinamički nadzor trakcije (DTC) koji dopušta više proklizavanja pogonskih kotača kako bi se mogle dosegnuti dinamičke granice vozila. Međutim, DSC funkcija nije posve isključena nego počinje djelovati mnogo kasnije – unutar granica mogućeg i sigurnog – kako bi po potrebi stabilizirala vozilo.

REŽIM ECO PRO.

BMW-ova interna studija pokazuje da, ovisno o osobnom stilu vožnje, režim vožnje ECO PRO omogućava smanjenje potrošnje do 20 posto. Funkcija “jedrenja”, odnosno "kotrljanja" (raspoloživa s mjenjačem Steptronic), predviđanje rute (samo u kombinaciji s navigacijskim sustavom Professional) i ECO PRO Route (samo u kombinaciji s navigacijskim sustavom Professional ili Business) omogućavaju uštedu dodatnih pet posto goriva.

  • "Jedrenje"

    Funkcija "jedrenja" ili "kotrljanja" odvaja podvozje od motora i automobil se kreće bez ikakva utjecaja motora. Vozilo "jedri" kad vozač na brzinama između 50 i 160 km/h skine stopalo s papučice gasa i ne koči. Ako je potrebno, funkcija predviđanja rute pametno će spriječiti vožnju jedrenjem.

  • Predviđanje rute

    Na temelju podataka navigacijskog sustava, funkcija predviđanja rute prepoznaje ograničenja brzine, naseljena područja, zavoje, kružne tokove, križanja i izlaze na autoceste, pa vozaču na vrijeme savjetuje da prestane ubrzavati.

  • ECO PRO Route

    ECO PRO Route prikazuje najučinkovitiju rutu temeljeno na trenutačnom stanju prometa, stilu vožnje i uvjetima na cesti. Putno računalo pokazuje koliku je uštedu goriva omogućila funkcija ECO PRO Route.

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Inteligentno upravljanje energijom u BMW-u serije 1 omogućuje niz standardnih tehnologija iz palete EfficientDynamics, među njima i funkcija Auto Start-Stop, obnavljanje energije kočenja, električni servoupravljač te indikator optimalnog trenutka promjene stupnjeva prijenosa. Međudjelovanje tih tehnologija jamči održivu mobilnost i najveću učinkovitost.

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Funkcija Auto Start-Stop omogućava da se gorivo troši samo kad se vozilo doista kreće. Dok vozilo stoji na semaforu ili se nalazi u prometu stani-kreni, automatska funkcija Start/Stop štedi gorivo gašenjem motora čim se nađe u slobodnom hodu, a vozač je skinuo stopalo s papučice spojke (ručni mjenjač) ili je zakočio do mirovanja (mjenjač Steptronic).
    Signal na informacijskom zaslonu pokazuje da je funkcija Auto Start-Stop aktivirana. Čim vozač ubaci u brzinu (ručni prijenos) ili skine stopalo s papučice kočnice (automatski mjenjač Steptronic), motor se u djeliću sekunde automatski pali.
    Funkcija Auto Start-Stop nikad ne radi nauštrb udobnosti i sigurnosti jer se ne uključuje ako motor nije postigao idealnu radnu temperaturu, ako unutrašnjost nije dovoljno zagrijana ili ohlađena, ako je napon akumulatora prenizak ili ako zakrećete upravljač. Središnje računalo pali motor kad je potrebno, čak i kad automobil miruje – primjerice kad se pokrene ili ako se zamagli vjetrobran.
    Pritiskom na gumb funkcija Auto Start-Stop može se u svakom trenutku isključiti.

  • Obnavljanje energije kočenja

    Svaki put kad vozač koči stvara se kinetička energija, a sve donedavna ta se energija u automobilima gubila. Obnavljanje energije kočenja iskorištava taj dugo zanemarivan potencijal. Tako se od oslobođene kinetičke energije koja nastaje kad vozač skine stopalo s papučice gasa ili počne kočiti stvara električna energija. Proizvedenom se električnom energijom puni akumulator. Inteligentno upravljanje energijom znači da alternator više ne treba stalno raditi što smanjuje opterećenje tog generatora. Rezultat su smanjena potrošnja i poboljšane performanse – klasične prednosti tehnologije BMW EfficientDynamics.

  • Električni servoupravljač

    Električni servoupravljač optimalno prilagođava upravljanje trenutačnoj brzini. Posljedica je izravno, precizno ponašanje vozila na velikim brzinama i lako manevriranje pri parkiranju. Upravljač troši energiju samo kad je doista potrebna čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije štetnih plinova.
    Umjesto hidraulične crpke, pokreće ga elektromotor. U klasičnim sustavima crpku stalno pogoni motor vozila, za razliku od elektromotora koji radi samo kad se upravljač doista zakreće. U vožnji ravnim dionicama veste ili pri održavanju istog upravljačkog kuta (primjerice u dugim zavojima), elektromotor ne radi i tako uopće ne troši energiju. Fleksibilnim prilagođavanjem opterećenja upravljača u skladu sa situacijom u prometu i brzinom, udobnost upravljanja mnogo je veća.

  • Indikator optimalne promjene stupnja prijenosa

    Pravodobnim i optimalnim mijenjanjem stupnjeva prijenosa najviše se može uštedjeti u gradskoj vožnji, ali i u vožnji na velike udaljenosti. Optimalne promjene i smanjena potrošnja – sustav elektroničkog nadzora motora izračunava najučinkovitiji stupanj prijenosa prema uvjetima u prometu i broju okretaja, Kad motor može raditi učinkovitije u višem ili nižem stupnju prijenosa, na informacijskom se zaslonu prikazuje osvijetljena strelica. Sustav prepoznaje situacije u kojima snažno ubrzavate, pa će vam prelazak u viši stupanj prijenosa tada savjetovati na većem broju okretaja motora. BMW-ovi usporedni testovi pokazali su da vozila s indikatorom promjene stupnja prijenosa troše otprilike četiri posto manje goriva.

BMW xDrive

BMW XDRIVE.

Inteligentan sustav pogona na sve kotače BMW xDrive savršeno se prilagođava najizazovnijim cestovnim uvjetima i u svakom trenutku kotačima jamči najbolje prianjanje. xDrive i DSC omogućuju BMW-u serije 1 da stabilno slijedi smjer. Nadziran senzorom sustava DSC, xDrive fleksibilno i brzo raspoređuje snagu među osovinama kako bi već u začetku spriječio preupravljanje ili podupravljanje, nudeći tako izvanredno držanje smjera. Štoviše, jamči brzo i sigurno ubrzavanje čak i na skliskim ili strmim dijelovima ceste. U kritičnim situacijama DSC ne treba na upravljanje utjecati učestalo kao inače. Tako BMW xDrive kombinira sve prednosti pogona na sve kotače – prianjanje, držanje smjera i sigurnost vožnje – s klasičnom BMW-ovom agilnošću, a rezultat je još više užitka u vožnji.