Aerodinamika i upravljanje energijom

PAMETNO. INOVATIVNO. UČINKOVITO.

Aerodinamika i upravljanje energijom.

PAMETNO. INOVATIVNO. UČINKOVITO.

Aerodinamika i upravljanje energijom.

Svaki BMW serijski je opremljen tehnologijama BMW EfficientDynamics, poput funkcije Auto Start/Stop, sustava za obnavljanje energije kočenja ili električnog servoupravljača. Te tehnologije zajedno su dio sustava inteligentnog upravljanja energijom i već danas osiguravaju održivu mobilnost budućnosti. Aerodinamički dizajn dodatno poboljšava vozne značajke i učinkovitost.

PAMETNO. INOVATIVNO. UČINKOVITO.Aerodinamika i upravljanje energijom.

Svaki BMW serijski je opremljen tehnologijama BMW EfficientDynamics, poput funkcije Auto Start/Stop, sustava za obnavljanje energije kočenja ili električnog servoupravljača. Te tehnologije zajedno su dio sustava inteligentnog upravljanja energijom i već danas osiguravaju održivu mobilnost budućnosti. Aerodinamički dizajn dodatno poboljšava vozne značajke i učinkovitost.

AERODINAMIČKE MJERE.

Mali detalji, velika korist.

Dobre ideje ne moraju nužno biti složene: Zahvaljujući posebnim aerodinamičnim rješenjima, poput nadzora usisnika zraka, aktivnog stražnjeg spojlera ili zračne zavjese u prednjem spojleru, vaš BMW odlikuje se niskim koeficijentom otpora zraka. To ima pozitivan učinak na učinkovitost i vozne znaćajke, a i smanjuje razinu buke u unutrašnjosti. Uvjerite se sami.

Aktivni stražnji spojler.

Povećanjem brzine povećavaju se i sile koje utječu na karoseriju vozila. Pri brzini od 110 km/h aktivni stražnji spojler automatski se podiže. Tako se smanjuju aerodinamički otpor i uzdizanje stražnjeg kraja te poboljšava prianjanje. Usto se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2. Na brzini od 70 km/h aktivni stražnji spojler automatski se uvlači.

Zračna zavjesa.

Dok vi upravljate vozilom, zračna zavjesa nadzire protok zraka. Ona smanjuje aerodinamički otpor karoserije na iznenađujuće jedinstven, ali iznimno učinkovit način. Kanali koji se sužavaju ubrzavaju protok zraka i usmjeravaju ga oko kotača. Time se smanjuju turbulencije zraka u kućištima kotača i smanjuje otpor zraka karoserije, potrošnja goriva i emisije CO2.

Nadzor usisnika zraka.

Nadzor usisnika zraka zna kad je motoru, kočnicama i drugim dijelovima potreban zrak i automatski otvara usisnike. Ako nije potrebna dodatna količina zraka, ponovno ih zatvara. To poboljšava aerodinamička svojstva i smanjuje potrošnju goriva.

AirBlade.

AirBlade je produžetak C-nosača oštrih bridova koji preusmjerava protok zraka i smanjuje turbulencije iza vozila. To smanjuje koeficijent otpora zraka straga, što smanjuje i potrošnju goriva i emisije CO2.

Aerodinamični naplatci.

Vjetar ne predstavlja poteškoću: aerodinamični naplatci dizajnirani poput turbina usmjeravaju zrak oko bokova vozila i poboljšavaju aerodinamična svojstva vozila.

Škrge.

and breaks down the air swirls. Fuel consumption and CO2 emissions are decreased. Ubrzavate. Krećete se sve brže i brže. No i dalje ne osjećate otpor zraka. To je zato što ”škrge” usmjeravaju zrak oko prednjih kotača. On sprečava turbulencije u kućištima kotača i vrtloženje zraka. Time smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2.

AERODINAMIKA BMW-a i8.

Aerodinamična karoserija upečatljivog kupolastog oblika, mala masa − BMW i8 jasno se ističe kao čistokrvni sportski automobil. Brojna aerodinamička rješenja istodobno jamče vrhunske vozne značajke i optimalnu učinkovitost. Jedan od primjera toga su i LED stražnja svjetla napravljena u slojevima i konstruirana kao zračni kanali kroz koje struji zrak.

 

Potrošnja goriva u l/100 km (kombinirana): 2,1
Emisije CO2 u g/km (kombinirane): 49
Potrošnja energije u kWh/100 km (kombinirana): 11,9

INTELIGENTNO UPRAVLJANJE ENERGIJOM.

Ekonomična vožnja. Neograničen užitak.

Inovativne tehnologije, primjerice električni servoupravljač, režima rada ECO PRO ili sustav za obnovu energije kočenja zajedno štede energiju i time jamče još više vozačkog užitka. Ovdje predstavljamo te tehnologije.

Obnavljanje energije kočenja.

Pritisnete kočnicu. Istog trenutka počinje se proizvoditi energija. Vrijedna kinetička energija koja se može iskoristiti. Sustav za obnovu energije kočenja pretvara je u električnu energiju i upotrebljava za punjenje baterija kako se ne bi rasipala uzalud. Zato motor lakše puni bateriju, što smanjuje potrošnju goriva i emisije.

Režim rada ECO PRO.

Usredotočite se na užitak u vožnji. Učinkovitost je dostupna na pritisak gumba. Režim rada ECO PRO jamči uštedu goriva do 20 % bez ikakva napora za vas. U kombinaciji s drugim funkcijama može se uštedjeti dodatnih 5 % goriva. Ukupna ušteda preračunava se u kilometre i na putnom računalu prikazuje kao dodatna kilometraža. To vam u svakom trenutku omogućava pregled kilometara koje još možete prijeći prije nego što se baterija isprazni.

Električni servoupravljač.

Klasični servosustavi upotrebljavaju hidrauliku. Oni stalno rade, čak i ako vozač uopće ne okreće upravljač. A to troši energiju. Kod električnog servoupravljača, hidrauliku zamjenjuje električni motor koji se uključuje samo kad vozač zakreće upravljač. Na ravnim cestama ili kad je upravljač u zavojima okrenut pod konstantnim kutem sustav se ne uključuje i ne troši energiju. To smanjuje potrošnju i pritom zadržava prepoznatljive BMW-ove vozne značajke.

Veći domet.

Režim rada ECO PRO prilagođen za smanjenje potrošnje inteligentno prilagođava odziv papučice gasa, postavke mjenjača i rad klima-uređaja/grijanja. Savjeti prikazani u režimu rada ECO PRO pomažu vam štedljivije voziti, a prikaz dodatnih kilometara prikazuje koliko ste kilometara dobili smanjenjem potrošnje u režimu rada ECO PRO.

TEHNOLOGIJE KOJE ŠTEDE ENERGIJU ZA UČINKOVITO ZADOVOLJSTVO U VOŽNJI.

Različite situacije zahtijevaju poduzimanje različitih mjera. Tehnologije koje štede energiju, primjerice indikator promjene stupnja prijenosa i funkcija Auto Stop/Start vozaču pomažu voziti učinkovitije.

  • Indikator promjene stupnja prijenosa

    Odabir pravog trenutka za promjenu stupnja prijenosa ključan je za učinkovitu vožnju. Najučinkovitiji stupanj prijenosa u svakom trenutku izračunava se s obzirom na situaciju na cesti i brzinu vrtnje motora, a zatim se prikazuje na informacijskom zaslonu.

    Sustav prepoznaje naglo ubrzanje i odgodit će prikaz svoje preporuke dok se ne postigne konstantna brzina. Usporednim testovima dokazano je da se indikatorom promjene stupnja prijenosa može uštedjeti otprilike 4 % goriva.

  • Funkcija Auto Start-Stop

    Štedite gorivo učinkovito: funkcija Auto Start-Stop omogućava da se gorivo troši samo kad se vozilo doista kreće. Kad se vozilo privremeno zaustavi, primjerice na semaforu ili u gužvi, funkcija Auto Start-Stop štedi gorivo jednostavnim gašenjem motora. Čim vozač pritisne papučicu spojke (ručni mjenjač) ili otpusti papučicu kočnice (mjenjač Steptronic), motor se u djeliću sekunde automatski pali.

  • Gume sa smanjenim otporom kotrljanja

    Na autocesti. U gradu. Bilo gdje. Bez obzira na površinu kojom vozite, vaše su gume stalno izložene snažnim silama. U kontaktu s cestom gume se deformiraju. Deformacija guma poništava se samo kad gume više nisu u kontaktu s cestom. Gume sa smanjenim otporom kotrljanja upotrebljavaju posebne materijale kako bi se ojačala gazna površina i bočnice za manje uvijanje u usporedbi s konvencionalnim gumama, što znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije.

Potrošnja goriva i emisije CO2.

Dodatne informacije o službenim podacima potrošnje goriva i emisije CO2 za nove automobile pronađite u brošuri “Vodič kroz potrošnju goriva i emisiju CO2 za nova vozila” koju besplatno možete dobiti na svim prodajnim mjestima te od tvrtke DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Njemačka.